ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
של מי הצמיחה הזאת לעזאזל?
מדורי הכלכלה מלאים בדיווחים ובדיאגרמות המתארים את עקומת הצמיחה שנוסקת בגאווה כלפי מעלה. שר אוצר מדושן עונג מתראיין לפני כל מצלמה ומיקרופון מזדמן, משפריץ לנו נתונים על מדדים ואחוזים שאמורים להסביר לנו שהאבטלה בירידה והכלכלה בקו עלייה. ראש ממשלה זחוח שעל פניו מרוח חיוך אוטיסטי מנכס לעצמו את ההצלחה, ומודיע על 114,000 מקומות עבודה חדשים שנוצרו, ואם לא נפריע לו עד תום הקדנציה, מחכות לנו 400,000 משרות חדשות. האופוזיציה, עם פרצוף נעלב, טוענת שהיא בעצם אחראית להצלחה הזאת, הודות למדיניות הריסון והקיצוצים של הממשלה הקודמת.
1,964

1,964

ואילו אני, כן, זה שאתם שם למעלה קוראים האזרח הקטן, בסך הכל חרט מתכת, אתם יודעים, זה עם הסרבל הכחול, הפראייר מהכלכלה המסורתית, שעובד 11 שעות ביום (משמונה שעות אי אפשר לחיות), ובערב הולך עם גב שבור הביתה, לישון מול הטלוויזיה, אני אולי לא מבין בכלכלה, אבל מבין טוב מאוד כאשר דופקים אותי. בא לי לצעוק במלוא גרוני על דמותכם הוורדרדה שנשקפת מהמרקע. אתם אחראים לצמיחה?

על גבי השגתם זאת, על חשבון משכורתי, שמספיקה בקושי לשבועיים. על חשבון ילדי ש"זוכים" למערכת חינוך שמחנכת לבורות ואחר כך משתחררים מהצבא ישר לזרועות התמנון של חברות כוח־האדם המנצלות, על חשבון שירותי הבריאות שהולכים בצעדי ענק לקראת רפואה פרטית לעשירים בלבד. וגם לא חסתם על אמי הזקנה, שאיני יכול לממן סיעוד עבורה, כי את זאת לקחתם ממנה לטובת הצמיחה. אז של מי הצמיחה הזאת לעזאזל?

מאז קום המדינה הזאת, ידעתם רק לקחת מן העובדים. כל ממשלה בתורה הביאה לנו תוכנית כלכלית שתמציתה היא זאת: אתם (העובדים, אלא מי?) חייבים להדק את החגורה, ובעוד שנה שנתיים ניהנה מהפירות, ויהיה טוב לכולנו. אבל באורח מפתיע, תמיד, אבל תמיד, העשירים יתעשרו והעובדים יתרוששו.

לכן, אדונים נכבדים, את העוגה הזאת אנחנו העובדים אפינו, ואנחנו העובדים נאכל. השיבו לנו את כל מה שלקחתם. ואני רוצה שתדעו, מר שוחט, ברק, ביבי, שרון והשד יודע מי יהיה בשילטון כשעיתון זה ייצא לאור. לא רק לצעוק העובדים יודעים, גם להיאבק למדנו, כי הרי את כל מה שהשגנו, השגנו בדרך זו.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.