ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
מאבק בשטח
סקירת פעילות התנועה בתקופה האחרונה
2,212

2,212

מאבק סוציאליסטי היא תנועה של עובדים, מובטלים, סטודנטים ונוער. כוחותינו עדיין מוגבלים יחסית לגודל המשימות שניצבות בפנינו, אך אנו סבורים שהגברת מודעות ציבורית יחד עם פעולה נחושה וממוקדת של ארגון מאוחד ומגובש יכולות להניע מאבקים קדימה ולשנות מציאות. התנועה מפעילה סניפים בתל אביב, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, כרמיאל ושדרות, ומקיימת קשרים עם עובדים ופעילים נוספים ברחבי הארץ. חודשי האביב היו תקופה סוערת, רצופת מאבקי עובדים ומאבקים חברתיים נוספים בהם מילאנו תפקיד משמעותי.

במהלך מאבק הסטודנטים השתתפה התנועה בכל ההפגנות הארציות וביוזמות מקומיות בקמפוסים השונים. חברינו שיחקו תפקיד משמעותי בהתארגנויות השטח העצמאיות שקמו במהלך השביתה, דוגמת איל עצי־פרי, חבר סניף ת״א, שהיה ממובילי מטה המאבק בסמינר הקיבוצים. במהלך המאבק סייענו להקמת ארגוני סטודנטים מקומיים ויזמנו את ההקמה של ארגון סטודנטים ארצי חדש שיהווה כלי להובלת המאבק הנוכחי והעתידי.

סניף ת״א השתתף במאבקן הצודק של קלדניות הדואר, לקחנו חלק מוביל בהפגנות מול בניין הדואר, מול משרדי חברות כוח האדם ומול ההסתדרות אליה נכנסנו יחד עם העובדות כדי לדרוש את תמיכתה במאבק. הסניף משתתף גם במאבקם של 1,200 הנהגים השכירים בחברת "דן" נגד הורדות השכר ולשיפור תנאי ההעסקה שלהם. ב־1 במאי, יום הסולידריות הבינלאומית של העובדים, ערך הסניף סדנאות הסברה בנושא סוציאליזם, הפגנו יחד עם קלדניות הדואר מול בית ההסתדרות והובלנו את גוש הסטודנטים בצעדת תנועות הנוער. במהלך אירועי היום התראיין חבר הסניף, יובל גל, ל-"מבט" בערוץ 1 וקרא למאבק בלתי מתפשר בקיצוצים, בהפרטות ובשלטון 15 משפחות ההון.

הסניף מקיים פעילויות שוטפות בשכונת כפר שלם ומשתתף במאבק התושבים בשכונה נגד פרויקט הנדל״ן שמאיים לנשל את הדיירים מדירותיהם. השתתפנו בהפגנת דיירי שכונות רבות בעיר כמו עג׳מי, כפר שלם, אוסישקין ועוד כנגד מדיניות הנדל״ן של ראש העיר חולדאי שמיטיבה עם הקבלנים העשירים על חשבון השכונות.

באירועי מצעד הגאווה בתל אביב השתתפו חברי הסניפים בתל אביב ובראשון לציון תוך הדגשת הצורך במאבק מאוחד של כל החלקים במעמד העובדים באיום ההומופוביה, השוביניזם, הגזענות והלאומנות שמציבה התחזקות הימין הקיצוני.

סניף ירושלים מתכונן למצעד הגאווה בעיר ולמאבק נגד איומי הימין הקיצוני. הסניף פועל לגיוס חברים חדשים, שיבססו יחדיו את פעילות התנועה בבירת העוני.

סניף ראשון לציון סייע גם למהלכי ההתארגנות של ועדי המאבטחים החדשים שקמו באזור רחובות. הסניף השתתף באירוע ספורט משותף לוועדים החדשים, דיבר עם המאבטחים, חיזק את רוחם וחילק חומרי הסברה בנושא התארגנות ומאבק בחברות השמירה וכוח האדם. חבר הסניף, אריאל גוטליב, היה מהיוזמים של הקמת ועד העובדים החדש בעיתון "הארץ" ונבחר לכהן כחבר וועד.

התנועה לקחה חלק מוביל בבניית התארגנות העובדים החדשה. חברי התנועה מייצגים קבוצות עובדים המרכיבות את ההתארגנות ומהווים חלק נכבד מהפעילים בארגון. שי גלי, חבר סניף כרמיאל, נבחר יחד עם שני פעילים נוספים לכהן בוועדת התיאום.

סניף כרמיאל השתתף יחד עם חברים נוספים מחיפה והצפון בהפגנת "יום האדמה" בעיר סכנין, כנגד מדיניות האפליה, האלימות המשטרתית, הריסת הבתים והכפרים הבלתי מוכרים שמופעלת כנגד הפלסטינים בישראל. חילקנו חומרי הסברה בעברית ובערבית כנגד הכיבוש ובדבר הצורך בבניית מפלגת עובדים חדשה, שתאחד את העובדים היהודים והפלסטינים במאבק החברתי על השלום ותנאי העובדים. ב־1 במאי השתתפו חברי סניפי הצפון בהפגנות בנצרת ובכפר יאסיף. קריאתנו לאחדות וסולידריות בין כל העובדים למאבק בשלטון בעלי ההון נענתה בצורה חיובית ונוצרו קשרים חשובים עם עובדים ונוער מאזורים אלה. הגענו לביקור סולידאריות עם מורי בי״ס "כרמים" בכרמיאל, בשעת איומי הפיטורים של 1,500 מורים בפריפריה, והצענו את עזרתנו לארגן פעולות שביתה ומחאה בעיר.

סניף חיפה עורך פעילויות הסברה שוטפות בקרית אליעזר, רמב״ם והדר. הסניף פעל במאבק הסטודנטים בטכניון ובעיקר באוניברסיטת חיפה. סטודנטים חברי הסניף פועלים במסגרת "סטודנטים למען צדק חברתי" ומקשרים בין מאבק הסטודנטים למאבקי עובדים ומאבקים חברתיים נוספים. הסניף מקיים קשר עם הכבאים בעיר ומסייע להם במאבקם כנגד הפגיעה בתנאי תעסוקתם ועם עובדים נוספים, יהודים ופלסטינים מהאזור.

בשדרות פועלת התנועה כדי להקים סניף חדש בעיר המוכה. חבר התנועה, שי דשבסקי — שניצל לאחרונה מפגיעת קסאם סמוך לביתו — הוא מהיוזמים של הקמת "המטה החברתי" במכללת ספיר, ארגון סטודנטים חדש, שמארח משלחות סולידריות לשדרות מקמפוסים ברחבי הארץ. בתוך המטה אנו מעלים את הצורך בהתארגנות כנגד המדיניות הכלכלית הקפיטליסטית שממנה סובלים הן תושבי שדרות והן הסטודנטים בספיר. בהסברה שלנו אנחנו יוצרים את החיבור בין ההזנחה החברתית בעיר להזנחת המיגון, אשר נובעות מאותה אטימות שלטונית כלפי מעמד העובדים והפריפריה בפרט.

בתחילת יוני צוינו 40 שנה לכיבוש השטחים. התנועה השתתפה בחלק מאירועי המחאה והדגישה את הצורך להתנער מאסרטגיית המלחמה, הכיבוש וחומת ההפרדה מחד ומאשליית השלום הקפיטליסטי מצד שני. הסברנו כי רק מאבק מקביל של מעמד העובדים הישראלי והפלסטיני כנגד האליטות המושחתות, המסכנות את כולנו, בשני הצדדים ובניית אלטרנטיבה של מו״מ בין תנועות העובדים, יכולים לפתור את הסכסוך ולסיים את הכיבוש.

השתתפנו גם בעצרת בכיכר רבין לאחר פרסום מסקנות הביניים של ועדת וינוגרד וקראנו להחליף את ממשלת המושחתים והשקרנים בממשלה של עובדים.

אם גם לך נמאס מהשחיתות, הניצול והדיכוי, מקומך איתנו! לכל אחד ואחת יש חלק משמעותי בבניית התנועה, על אף מגבלות הזמן. אנו זקוקים למשאבים נוספים ובעיקר לאנשים נוספים — הצטרפו אלינו!

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.