socialism.org.il
די להרג מפגינים, להסיר את המצור מיד
אנחנו מביאים כאן תגובה ראשונית בעקבות הרג המפגינים במהלך השתלטות צה״ל על משט המחאה אמש. אנחנו קוראים לכולם להשתתף בהפגנות המחאה שיתקיימו הערב ובסוף השבוע.
תנועת מאבק סוציאליסטי
31.05.2010 10:54

נראה כי כ־10 מפגינים נהרגו ואחרים נפצעו אמש במהלך הפשיטה האלימה שיזמה ממשלת הימין הקיצוני על המשט שהפליג במחאה נגד המצור על עזה. בדומה למשטי מחאה קודמים, המפגינים לא סיכנו בכול צורה שהיא את ביטחון תושבי ישראל. הפעם נשלחו לקדם אותם מסוקים, ספינות טילים, כוחות קומנדו, ו־200 פקידים מרשות ההגירה חיכו להם באשדוד בציפייה לגרשם מהארץ.

הממשלה מתנערת בציניות מהאחריות. אבל לא צריך ועדת חקירה ממלכתית כדי להבין כי האחריות להרג מונחת על כתפי השרים והקצינים הבכירים. בעוד שקיים איפול תקשורתי על פרטים רבים, מציגים לנו בעיתונות המגוייסת תמונה פשטנית, לפיה חיילי צה״ל הותקפו באחת הספינות באמצעות חפצים שונים. חיילי צה״ל לא היו צריכים להיות שם מלכתחילה ובמציאות נעשה בהם שימוש למטרה הפוליטית המובהקת של חיסול ביריוני של מחאה, וזאת אפילו מחוץ לשטח הרשמי של ישראל. יש להתנגד בכול תוקף לשימוש — השכיח בישראל — בצבא וב"זרועות ביטחון" אחרות לרמיסת זכות ההפגנה.

השרים, הגנרלים ועיתונאי החצר שלהם, מנסים להסיט את תשומת הלב מהמדיניות התוקפנית, ההרסנית והדכאנית שמבצעת ממשלת ביבי־ברק־ליברמן ביתר שאת, ובכלל זה מהמצור ומהכיבוש עצמם, כמו גם מההסתה הפרועה והגזענית נגד הציבור הערבי־פלסטיני בישראל. ממשלת ישראל, שמחרחרת מלחמה ומדכאת את הפלסטינים, פוגעת בכך גם באינטרסים ארוכי הטווח של תושבי ישראל.

המוצא היחיד מאסונות כאלה ומשאר זוועות הסכסוך הישראלי־פלסטיני הוא בבנייה של תנועה חברתית רחבה ומאוחדת של ישראלים ופלסטינים מהשורה, יהודים וערבים, נגד הסכסכנות וה"הפרד ומשול", נגד המצור והכיבוש, נגד כל דיכוי ואפליה, למען זכויות לאומיות דמוקרטיות שוות לכול, ולמען הפלת האליטות הקפיטליסטיות המושחתות בישראל ובאזור.

תנועת מאבק סוציאליסטי תומכת בהרחבת המחאה ותשתתף בהפגנות שיתקיימו הערב בשעה 19:00 בתל־אביב (מול משרד הביטחון שבבסיס הקריה), בירושלים (בכיכר פריז) ובחיפה (צומת הרחובות הגפן/אל־ג׳אבל והציונות/אל־כרמה), ובהפגנות נוספות הצפויות בסוף השבוע. אנחנו קוראים לכם להגיע להפגין יחד איתנו, יהודים וערבים, ולקרוא: