socialism.org.il
למה הצטרפתי לתנועת מאבק סוציאליסטי
בחרתי להצטרף לתנועה כי אני רוצה לחיות בחברה טובה יותר
איילת פ', תיכוניסטית
15.05.2010 15:48

עד לפני חצי שנה, שזה בערך פרק הזמן שעבר מאז שהצטרפתי לתנועת מאבק סוציאליסטי, לא עניינה אותי פוליטיקה בכלל. נמנעתי מלקחת צד ומנעתי מעצמי את ההחלטה של לגבש עמדה או להביע דעה, ובכך גם עיקרתי לעצמי את הזכות להשפיע. לא ידעתי שבתור נערה יש לי את היכולת לדעת מה טוב לי ולבקר את הכללים והחוקים שמוטלים עלי.

אבל כשהגעתי לדיון פתוח שאירגנה התנועה על השאלה של אפליית נשים ומודל היופי בחברה, התחלתי להבין עד כמה הפוליטיקה משפיעה על כל דבר קטן — החל מהבגדים שלי, דרך היחס של המורים אליי, ועד לכול פרט בחשיבה על העתיד שלי. פתאום הצלחתי להבין שאני טובעת בתוך בריכת פוליטיקה ענקית ביחד עם כולם, כשבעצם אין הרבה גורמים בחברה שמושיטים גלגלי הצלה.

הנוער, שבעתיד הוא זה שיעבוד וינוצל במדינה הזאת, הוא ציבור מדוכא שמוטלים עליו חוקים והגבלות בכול מקום. ההחלטות האלה משפיעות על סדר־היום שלנו בצורה שאי־אפשר להתעלם ממנה, כמו לדוגמא בשורה של חוקים פופוליסטיים: חוקי האלכוהול החדשים, כמו איסור מכירה או שתייה בציבור בלילה; הצעת חוק הרעש, שתומך באיסור נגינה לאורך כל שעות היום; וחוקים חדשים החלים על נהגים צעירים, כמו מלווה לחצי שנה במקום שלושה חודשים.

הממשלה מיישמת מדיניות חינוך שמונעת מחלק גדול מהנוער להגיע לאוניברסיטה, היא מפריטה את החינוך, ומבטיחה לנו עתיד רעוע בכך שהיא פוגעת בזכויות עובדים ובתנאי עבודה, מה שגורם לריבוי עבודות זמניות בשכר נמוך וחוסר יציבות כלכלית לכול אחד מאיתנו.

אבל הנוער הוא ציבור גדול שמניע חלקים חשובים בחברה, אם זה במקומות בילוי, בחינוך, במקומות עבודה... אז איך אפשר להגיד שאנחנו פשוט לא יכולים לשנות?

בחרתי להצטרף לתנועה כי אני רוצה לחיות בחברה טובה יותר. אני רוצה להרגיש שלא רק כסף יקבע את העתיד שלי, ואני רוצה לדעת שקיימת יכולת לשנות את המצב שבו נכבלתי בשלשלאות המערכת הקפיטליסטית.

הרעיון של סוציאליזם הוא לקחת בצורה דמוקרטית את השליטה על המשאבים החברתיים שלנו, היכולת לחיות ללא כפייה, להשפיע על התנהלות מערכת החינוך, והחופש מאורח חיים שנרמס תחת חוקים שמספקים את מירדף הרווחים של הקפיטליזם. סוציאליסטים תומכים בייצור שנועד לספק את צורכי הציבור ולא לשרת את התעשרות בעלי־ההון, שהם בעצם אלה שמכתיבים מה בדיוק נקבל ואיך הם יוכלו להרוויח מכך הכי הרבה.

אם אתם חושבים שאתם מסוגלים להשפיע ולשנות אבל פשוט לא בדיוק יודעים איך, אנחנו נשמח לשמוע מה יש לכם להגיד ושתצטרפו אלינו למאבק לשינוי החברה!