socialism.org.il
המשבר העולמי – לא על גב העובדים! סיוע למאבק הסוציאליסטי ביוון
אנחנו פונים לכלל התומכות והתומכים של תנועת מאבק סוציאליסטי בבקשה מיוחדת לסייע למאמצים של עמיתינו באירגון־האחות שלנו ביוון, קסקינימה (Xekinima), החטיבה היוונית של אירגון ה־CWI הנאבק למען סוציאליזם ברחבי העולם
מערכת האתר
07.07.2010 18:53

ניסיונות ממשלת ההון היוונית בראשות פפנדראו — בחסות קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי — לקצץ 25% מהשכר למגזר הציבורי, לחתוך בתקציבי השירותים לציבור, וזאת לצד האבטלה הגואה, הובילו להפגנות ענק וללא פחות מחמש שביתות כלליות בחצי השנה האחרונה.

לא האנשים העובדים אחראים למשבר החריף והמתמשך בכלכלה העולמית, אלא מרדף הרווחים של טייקונים, ספקולנטים וכרישי נדל״ן. עובדים ברחבי העולם לא מוכנים לשלם את מחירו של המשבר הכלכלי שלא הם אחראים לו, ובמהלך החודשים האחרונים, עם הסתבכות המשבר באירופה, ראינו את המאבקים ההרואיים של עובדים ביוון, בספרד, בפורטוגל, בצרפת, באיטליה ובארצות נוספות.

העובדים ביוון נמצאים כיום בחזית המאבק באירופה נגד המדיניות הניאו־ליבראלית של הפרטה, קיצוצים עמוקים ושבירת העבודה המאורגנת. קיים צורך בוער בתוכנית פעולה פוליטית שתוכל לקדם את המאבק הזה להישגים של ממש.

הסוציאליסטים באירגון המאבק "קסקינימה" הם פחות או יותר היחידים שקוראים שלא לשלם את החוב היווני המנופח לבנקים של משפחות ההון, ומחברים זאת עם הקריאה להלאמת הבנקים ולבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית.

עובדים וצעירים רבים מזדהים כיום עם המסרים האלה, ולא מעט פעילים הצטרפו בחודשים האחרונים לקסקינימה, כחלק מהמאבק לחברה סוציאליסטית ביוון. אלא שמדובר באירגון מפלגתי שבשלב הזה עוד קטן יחסית, וזקוק למשאבים נוספים כדי לאפשר מעורבות מירבית בהפגנות, בפעולות מחאה ובאסיפות ופגישות, וכדי לאפשר הדפסת פלאיירים, פוסטרים וחומרי הסברה נוספים בהיקף גבוה.

המצב החברתי ביוון נמצא כיום על סף פיצוץ חברתי. מה שחסר ביוון הוא מפלגת עובדים רחבה, סוציאליסטית ולוחמת, שתוכל להוות מוקד משיכה המוני ולהוביל שינוי חברתי עמוק. פעילי "קסקינימה" מקדמים גם אג׳נדת מאבק סוציאליסטית במסגרת ההתארגנות הרחבה "סיריזה", שהיא קואליציית אירגוני השמאל הגדולה ביוון, שנועדה להציב אלטרנטיבה ברורה לממשלת ההון.

העמיתים שלנו מקסקינימה משקיעים מאמצים אדירים וממלאים תפקיד חשוב בהתפתחויות, ולכן חשוב לחזק באופן מיוחד את הפעילות שלהם דווקא בתקופה הזאת. מוכנים לסייע להם בבניית הכוחות הסוציאליסטיים ביוון באמצעות תרומת סולידריות של 15 שקל או יותר? כנסו ל: litrom.com/greece או דברו איתנו במייל או בטלפון: 052.592.50.08.

maavak.org.il // xekinima.org // socialistworld.net