socialism.org.il
אלטרנטיבה לוועידת שלטון ההון – כנס סוציאליזם 2010
הטייקונים ומשרתיהם הנאמנים, כולל נציגי הממשלה ובנק ישראל, יתכנסו ב־12–13 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל־אביב, שם יתקיים כנס שלטון ההון השנתי המרכזי – "ועידת ישראל לעסקים" שמפיק עיתון העסקים "גלובס" תחת הכותרת "רק ועידה אחת תקבע את סדר־היום של 2011"
שחר בן־חורין
15.11.2010 07:45

שר האוצר יהיה שם. וגם נציגי ברוני הגז. נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים יהיו שם. וגם נציגי הבנקים הגדולים, בתי ההשקעות וחברות הביטוח. שר הבינוי והשיכון ונציג התאחדות הקבלנים וכרישי נדל״ן אחרים. נציגי רוה״מ יהיו שם, וגם הנציגים של אריסון ושטראוס, לצד נשיא המדינה ומנכ״ל סלקום.

על מה ידברו שם נציגי מעמד בעלי־ההון? בשעה שרבע מהאוכלוסייה מתנדנדת סביב קו העוני ומשפחות עובדות נאבקות לסגור את החודש, ידברו אנשי ההון על אסטרטגיות להגדלת רווחי בעלי־ההון הישראלים ועל הצורך להשתמש בממשלה כדי לעזור להם לעשות עוד כסף מהימורים ומניצול עובדים ומשאבי טבע בישראל, בשטחים הפלסטיניים ובחו״ל.

יחד עם נציגי תאגידים בינלאומיים וכלכלנים קפיטליסטיים מחו״ל, גם נציגי הנהלת "מכתשים אגן" יהיו שם, ויוכלו לדבר על "ההזדמנויות העסקיות" שדנקנר ושות' מוצאים בשוק העבדים בסין.

השר "לפיתוח הנגב והגליל" יתארח באירוע, ולצידו ראש מינהלת צה״ל לנגב, חוקר בכיר במוסד וגם נגיד הבנק המרכזי של הרשות הפלסטינית. תהיה שם גם נשיאת אוניברסיטת בן־גוריון, שנלחמת בהפגנתיות נגד העסקה ישירה של עובדות ניקיון. כל אלה ידונו על "פיתוח" הנגב והגליל (בעיקר לטובת בעלי־הון ועשירים יהודים) ועל שיתופי־פעולה בין אנשי עסקים ישראלים ופלסטינים – "הזדמנויות" לניצול עובדים יהודים ופלסטינים בפריפריה ובגדה המערבית.

למרות המשבר העמוק במשק העולמי שמוכיח עד כמה השיטה הקפיטליסטית כושלת ומסכנת את החברה, גם הפעם מרדף הרווחים החמדני ומדיניות לאומנית־גזענית יילוו בסיסמאות אודות שיגשוג עתידי, "אחריות חברתית", ואפילו שלום שצפויים לנו אם רק בעלי־ההון יוכלו להרוויח עוד קצת.

מי שבאמת מאמין שרווח הטייקונים הוא הרווח של כולם, ומי שמאמינה שהקפיטליזם מאפשר שיוויון הזדמנויות אמיתי ושהעוני נובע ממחלה של "עצלות" ו"חוסר כישרון" שלוקים בה המונים בניגוד ל"אנשי העסקים" –  מוזמנים, בעלות של 1270 שקל, להירשם לצפות בחגיגת שלטון ההון...

אבל אם נמאס לכם מהשקרים המתיפייפים, מהניצול, מהאפליה, מהשחיתות, מהמשבר החברתי ואלימות הרחוב שהוא מטפח, מהעוני והפערים המעמדיים העצומים, מההתקפות על זכויות דמוקרטיות, מהשיסוי של אנשים עובדים ועניים מרקעים שונים – ובעיקר יהודים וערבים – אחד בשני בשיטת "הפרד ומשול", מהגזענות ומהכיבוש... אם גם אתם הייתם רוצים לראות את ההסתדרות מפסיקה להתחבק עם הטייקונים ומובילה "שביתה צרפתית", לדוגמא למען העלאת שכר המינימום, להוצאת כספי הפנסיה מהבורסה ולפירוק חברות כוח־האדם... אז:

כנס סוציאליזם 2010 – מאבקי עובדים צריכים להכתיב את סדר־היום 

ב־10 בדצמבר, יום זכויות האדם הבינלאומי וערב פתיחת ועידת ההון־שלטון, יתקיים בתל־אביב מצעד זכויות האדם השני שמארגנת האגודה לזכויות האזרח. תנועת מאבק סוציאליסטי תהיה בין הצועדות והצועדים, ואתם מוזמנים לצעוד איתנו!

שבוע אחר כך, ב־17 בדצמבר, יתקיים כנס אלטרנטיבי לכנס של בעלי־ההון. כנס סוציאליזם 2010 לא מיועד לאנשי עסקים, אלא לאנשים עובדים, לסטודנטים, לנוער ופנסיונרים, יהודים וערבים, נשים וגברים, לסוציאליסטים, לפעילים חברתיים, פעילי איגודים, פעילי שכונות, פעילי סביבה, פעילים נגד הכיבוש ולמען שלום שיוויוני, פעילים פמיניסטיים, פעילי זכויות להט״ב, ורבים אחרים... הדיונים פתוחים להשתתפות הקהל.

ועידת ישראל לעסקים תעסוק באינטרסים של בעלי־ההון, שמוצגים לרוב כ"אינטרס לאומי". כנס סוציאליזם 2010 יעסוק באינטרסים החיוניים של רוב הציבור – ברובו ממעמד העובדים, יהודים וערבים – לחלוקה מחדש של המשאבים בחברה ולבעלות ציבורית על משאבי טבע, בנקים ותאגידים גדולים, לדמוקרטיה עמוקה בפוליטיקה וגם בכלכלה, ולסיום הכיבוש והשגת שלום וביטחון אמיתיים ושיוויוניים לישראלים ולפלסטינים. אסור להפקיר את הנושאים האלה לחבורת ההון־שלטון הלאומנית שמבטיחה לנו רק עוד ניצול, עוני, אפליה, דיכוי, מלחמות, כיבוש והרס הסביבה. אפשר לשנות את החברה, אפשר להפיל את שלטון ההון, צריך להתארגן.

לפרטים נוספים אודות הכנס, כנסו ל: socialism.org.il