socialism.org.il
בואו להביע תמיכה בעובדי יוניליוור בערד השובתים למען פרנסה בכבוד
פעילי ותומכי תנועת מאבק סוציאליסטי, יגיעו מחר, יום ד', למפעל יוניליוור בערד במטרה להביע תמיכה בעובדים השובתים למען תוספות שכר ולחזק את מאבקם הצודק. יחד איתם נקרא: כן לתוספות שכר, כן לתנאי עבודה הוגנים המעוגנים בהסכם קיבוצי! לא לשבירת העבודה המאורגנת, לא לפגיעה בזכות השביתה בחסות בית הדין לעבודה!
יאשה מארמר
21.12.2010 12:19

מאז יום ראשון ה־12 בדצמבר עובדי התאגיד הבינלאומי יוניליוור בערד שובתים למען פרנסה הוגנת ובעקבות סירוב ההנהלה לחתום עימם על הסכם קיבוצי חדש. 250 עובדי המפעל, המייצר דגני־בוקר וחטיפים עבור המותג "תלמה", דורשים את חלקם ברווחי תאגיד הענק ומוחים כנגד ניסיונות ההנהלה לשבור את העבודה המאורגנת במפעל באמצעות העסקה של עובדי קבלן מחוץ למסגרת ההסכם הקיבוצי.

מתחילת השביתה העובדים מתבצרים במפעל, אף שצעד זה הוכרז, לבקשת ההנהלה, כ"לא חוקי" בצו של בית הדין האזורי לעבודה. כמו כן, בית הדין לעבודה הדגים פעם נוספת כיצד בשעת מאבק עובדים חשוב הוא מצדד במעבידים, ואסר רשמית על העובדים לחסום את שערי המפעל, פעולה שנועדה למנוע מההנהלה לשבור את השביתה באמצעות העברת סחורות והכנסת שוברי־שביתה. מאז אותו "איסור", העובדים ותומכיהם מקיימים מאהל מחאה המאויש מסביב לשעון ובכל מזג אויר בשערי המפעל.

להגעה משותפת בתחבורה ציבורית:
> 09:45, ניפגש בתחנה המרכזית החדשה בת״א, רציף 614 (קו 389, עלות הנסיעה 38.5 ₪ לכיוון אחד)
> 12:00, ניפגש בתחנה המרכזית ערד (למגיעים מאזור הדרום)

אתם/ן מוזמנים להצטרף אלינו! לתיאום ופרטים נוספים: יאשה 054.818.44.62