socialism.org.il
מחאה בדרום ת״א בעקבות גל ההתייקרויות
סניף דרום ת״א ויפו של תנועת מאבק סוציאליסטי אירגן ביום שישי האחרון, ה־25.2, משמרת מחאה בשכונת שפירא בדרום העיר במסגרת המאבק בגל ההתייקרויות במשק, תחת הכותרת "השכר ברצפה, המחירים בשמיים — ניאבק כמו במצרים!"
נוף עזרן, סניף דרום ת״א ויפו
26.02.2011 16:01

ההפגנה חצתה את שכונת שפירא והשתתפו בה פעילי התנועה, ובהם תושבי השכונה, יחד עם תושבים נוספים שהצטרפו בשלבים מסויימים לאורך הדרך. התגובות היו מאוד חיוביות מצד התושבים, שהעלו גם את הצורך בהרחבת המאבק וארגון הפגנות גדולות והמוניות.

בין הסיסמאות שקראנו: תעלו את המס לעשירים — די לשדוד את העובדים! // המחירים בשמיים — ניאבק כמו במצרים! // לא רוצים עוד פירורים — להוריד את המחירים! // הצטרפו להפגנה — גם כאן צריך מהפכה!

צילום: עומר פינצ׳וק

הדגשנו את החשיבות שבדרישות לתוספות שכר והגדלת שכר המינימום. קראנו להסתדרות לנקוט צעדים ארגוניים נחרצים ולממש את הבטחתו של עיני לקיים עצרת המונית בכיכר רבין ולהכריז על שביתה כללית כדי למנוע את הניסיון לגלגל את מחיר ההטבות לבעלי־ההון על גב האנשים העובדים והעניים. צעדים אלה צריכים להיות חלק ממאבק המוני ורחב נגד עליות המחירים, העוני והאבטלה, שישאב השראה מהמאבקים המהפכניים במצרים, תוניסיה וארצות האזור.

צילום: עומר פינצ׳וק

לא למלחמת עובדים בעובדים ועניים בעניים

בשכונת שפירא, בדומה לשכונות אחרות בדרום תל־אביב וביפו, מיושמת מדיניות סכסכנית ברורה של "הפרד ומשול" שמנסה להסית קבוצה ענייה אחת כנגד השנייה. במקרה הזה מדובר בהסתה של התושבים הוותיקים כנגד הפליטים והמהגרים בשכונה שמוצגים כאחראים העיקריים לבעיות האלימות, ההזנחה, המחסור במישרות ובעליית מחירי הדיור. גורמי ימין קיצוני מנסים לרכב על מצוקת התושבים הוותיקים ובאחרונה אורגנו מספר הפגנות בדרישה לגירוש הפליטים.

צילום: עומר פינצ׳וק

במשך עשרות שנים מזניחה העירייה את שכונות הדרום ויפו בצורה מכוונת. ההזנחה מתבטאת בתשתיות לקויות, בייבוש תקציבי ובמחיקת כל זכר לדיור הציבורי ובניית גורדי שחקים לעשירים בלבד. קידום הסכסכנות וההפרדה בשכונות והפיכת הפליטים ל"שעיר לעזאזל", משרתים ניסיון לטישטוש מדיניות נפשעת מצד העירייה ומצד הממשלה. כמובן שההסתה לא מספקת שום פתרון לבעיות האמיתיות של התושבים הקורסים תחת הנטל...

יש צורך במאבק רחב וסולידארי של כלל התושבים למען השקעה מאסיווית בשכונות, בבניית דיור ציבורי איכותי חינם, והשקעה בשירותי רווחה וחינוך נגישים ואיכותיים. לא למלחמה של עניים בעניים ועובדים בעובדים — כן למאבק מאוחד של עובדים ועניים יהודים, ערבים, מהגרים ופליטים נגד שלטון ההון!

צילום: עומר פינצ׳וק

משמרת המחאה בשפירא לא הייתה האחרונה והיא חלק מרצף של מחאה נגד גזרות הממשלה. בואו לדיון פתוח על המשך המאבק בגל ההתייקרויות ובממשלת ההון של ביבי־ברק־ליברמן ועל האפשרויות לקידום המאבק בדרום ת״א וביפו. בדיון נתייחס גם להתפתחויות המהפכניות באזור ולמסקנות שאפשר לגזור מהן למאבקים כאן. לפרטים נוספים, דברו איתנו.