ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
עליית מדרגה בדיכוי המשטרתי בלב תל אביב
3000 הפגינו במרכז ת״א נגד הפגיעה בחירויות דמוקרטיות ■ מאות חסמו כבישים והשליכו ביצים על "מצודת זאב" ■ משטרת ת״א ריססה גז פילפל על המפגינים ועצרה שבעה
1,736

1,736

כ־3000 מפגינות ומפגינים לקחו חלק בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב ב־23 בנובמבר במחאה נגד גל ההתקפות על זכויות דמוקרטיות שמובילה ממשלת נתניהו, ליברמן וברק.

בתום ההפגנה השתתפו מאות בחסימות כבישים וצעדו לעבר מצודת זאב, מעוז הליכוד, ורבים מהמפגינים יידו לעברו ביצים. באופן נדיר להפגנות במרכז ת״א, המשטרה השתמשה בגז פילפל בניסיון לפזר את ההפגנה. שבעה מפגינים נעצרו.

בין הסיסמאות הבולטות בהפגנה נשמעה הקריאה "מובארכ — אסד — ביבי נתניהו" לצד קריאות נוספות להפלת ממשלת נתניהו.

פעילי תנועת מאבק סוציאליסטי קיימו דוכני הסברה במהלך העצרת והשתתפו בצעדה הספונטנית ובחסימות הכבישים שהתקיימו אחריה. בין הסיסמאות שקראנו בצעדה: "לעצור את הרדיפה, כן לזכות המחאה", "יהודים וערבים, ניאבק מאוחדים", "מאבק המוני בימין הקיצוני", "אין שלום אין פרנסה, להפיל את הממשלה".

מאבק נגד גל של התקפות על חירויות דמוקרטיות

גל החקיקה האנטי־דמוקרטי מתווסף להתקפה מקבילה על כלי תקשורת ועיתונאים הנחשבים ביקורתיים; להוצאת צווי מניעה כנגד מאבקי עובדים; לכיבוש, המצור וההתקפות על הפלסטינים בשטחים, כאשר על הפרק עומד איום במתקפה צבאית נוספת על רצועת עזה, וזאת במקביל לחרחורי המלחמה הכלליים.

הגל העכור הזה צריך לקבל תשובה הולמת ברחוב, בדומה להפגנת הענק שאורגנה ב־16.10.2010 כנגד חוקי ה"נאמנות" של אותה ממשלה בשנה שעברה. אבל כעת, על רקע המאבקים ההמונים האדירים במזרח התיכון ובשאר העולם, יש צורך להרחיב את השורות של המאבק למען זכויות דמוקרטיות. המאבק צריך לכלול גם קבוצות בעבודה המאורגנת כמו הרופאים, העו״סיות ועובדי הרכבת — כולן קבוצות שחופש השביתה והמחאה שלהן הוגבל בשנה האחרונה.

המאבק נגד הריאקציה הלאומנית־גזענית וההתקפות על החירויות הדמוקרטיות צריך להיות מאבק מאוחד של יהודים, ערבים ומהגרי עבודה ולהצטרף לדרישות של המחאה החברתית נגד יוקר המחייה ושלטון ההון. נחוצה תנועת רחבה שתיאבק למען דמוקרטיה, צדק חברתי ושלום צודק — ולא תנסה "לשכנע" את ממשלת ההון הגזענית, אלא תפעל להפלתה.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.