socialism.org.il
ירושלים
פאנל מוצלח בנושא המאבק בימין הקיצוני
האסטרטגיה למאבק בימין הקיצוני במרכזו של דיון בקמפוס האוניברסיטה העברית
אור דר, סניף ירושלים
04.02.2012 09:30

ב־17 בינואר אירגן סניף ירושלים של תנועת מאבק סוציאליסטי דיון פאנל באוניברסיטה העברית בנושא המאבק בימין הקיצוני ובהתקפות על חירויות דמוקרטיות שמובילה ממשלת ההון הימנית. באירוע השתתפו קרוב לעשרים פעילים ופעילות, ישראלים ופלסטינים.

דוברי הפאנל היו: ראובן אברג׳ל, ממנהיגי הפנתרים השחורים ופעיל בתנועת "תראבוט"; נאג׳י עבאס, יו״ר תא הסטודנטים של חד״ש באוניברסיטה העברית; רעי שרירא, פעיל תנועת "סולידריות"; ואור דר ונאור קפולניק מתנועת מאבק סוציאליסטי.

ראובן אברג׳ל תיאר את הקשר בין האליטה הישראלית לדורותיה, הנשענת על קפיטליזם, "הפרד ומשול" וכיבוש, לבין ההתקפות הנוכחיות על חירויות דמוקרטיות, על זכויות פלסטינים ועל אוכלוסיות מדוכאות נוספות. נאג׳י עבאס הוסיף כי לדעתו הזירה המרכזית למאבק נגד התופעות הללו איננה בכנסת כי אם ברחוב. רעי שרירא דיבר על האתגרים שבמאבק נגד מתנחלי הימין הקיצוני בירושלים המזרחית.

אור ונאור ממאבק סוציאליסטי הדגישו שהאסטרטגיה לניצחון במאבק נגד הימין הקיצוני עוברת גם בהרחבתו ובחיבור למאבקים סביב דרישות חברתיות ומעמדיות שמעלים עובדים וצעירים בחברה הישראלית כיום, תוך חשיפת האלטרנטיבה השקרית שמציג הימין הקיצוני לממסד. כמו כן, יש לחשוף את הקשר בין הדיכוי המעמדי של עובדים, צעירים ועניים לבין הדיכוי הלאומי של פלסטינים והגזענות שמוצתות על־ידי אותו ממסד דכאני. יש להתארגן כדי לבעוט החוצה את הימין הגזעני מהשכונות ומהקמפוסים בדרך של מאבק מאוחד. השאיפה היא להמשיך ולקדם את הדיון ולקדם שיתופי־פעולה מועילים במאבק זה.