socialism.org.il
עשור למצעד הגאווה בירושלים
ב־2 באוגוסט התקיים מצעד הגאווה בירושלים בהשתתפות כ־1,500 צועדים וצועדות
סניף ירושלים
08.08.2012 12:00

ב־2 באוגוסט התקיים מצעד הגאווה בירושלים, עשר שנים לאחר המצעד הראשון בעיר. השתתפו בו כ־1,500 צועדים וצועדות. הסתה, איומים, התקפות אלימות, כולל פיגוע הדקירה במהלך המצעד ב־2005, לא הצליחו להביא להפסקת המצעדים. המצעד השנה נערך גם בסימן זיכרון לפיגוע הירי הרצחני ב"ברנוער" בתל־אביב לפני שלוש שנים. כמו בכל שנה, פעילי מאבק סוציאליסטי השתתפו במצעד. מובא כאן, בהתאמות עריכה קלות, הפלאייר שהפיצו החברות והחברים מסניף ירושלים.

כמו כן, במצעד נאמה גם דנה פלג, פעילה ב"פנורמה" (התארגנות שפועלת לחיזוק הקהילה הביסקסואלית) שהצטרפה באחרונה לתנועת מאבק סוציאליסטי, ואת נאומה אפשר לקרוא באתר "העוקץ": "מסרבות לתכתיבים".


הסתה, התקפות, אלימות, איומים ברצח — למרות כל אלה, להט״ב ולא להט״ב ממשיכים לקיים את מצעד הגאווה בירושלים כבר עשור. זהו הישג אדיר אך לא נסתפק בו!

הומופוביה היא אסון בשירות שלטון ההון

מערכת חינוך שתילחם בהומופוביה ובשנאת להט״ב, מערכת בריאות שוויונית ונגישה לצורכי אנשים להט״בים, מעונות ציבוריים לנוער הנזרק לרחוב על רקע זהותו המינית והמגדרית — כל אלה מנוגדים למדיניות ההפרטה והקיצוצים של ממשלת ההון.

לא בכדי גורמים הומופוביים כמו אלי ישי יושבים בממשלה — יש קשר בין מדיניות הגזירות להומופוביה בחברה. טיפוח דעות־קדומות משרת מדיניות של "הפרד ומשול" בין העובדים, העניים והצעירים בחברה. השלטון מסיט מעצמו את הזעם החברתי באמצעות הסתה נגד להט״ב, ערבים־פלסטינים, חרדים, מהגרים וכו', בד־בבד עם שימוש בהפחדה ביטחונית.

מאבק מאוחד ב"הפרד ומשול" ובאפליה!

התגייסות המחאה החברתית והעבודה המאורגנת למאבק בשנאת להט״ב ובשלטון ההון שמלבה אותה יהוו צעד אדיר קדימה. דרושה לנו אלטרנטיבה למפלגות הממסד הקפיטליסטיות, בדמות מפלגה רחבה של האנשים העובדים והצעירים, שתילחם באפליית ובשנאת להט״ב, ותפעל לחיזוק המאבקים לצדק חברתי ושלום, נגד כל אפליה ודיכוי, ולמען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית המשוחררת מעוני ומחסור, שמהווים קרקע פוריה לטיפוח דעות־קדומות ואפליה.

אנחנו נאבקים ונאבקות למען:

■ סוף לכל אפליה ודיכוי על בסיס מגדר ונטייה מינית.

■ חינוך חינם, איכותי ציבורי ונגיש, שיכלול הסברה נגד שנאת להט״ב.

■ שירותי בריאות זמינים לכל דורש/ת, ללא תשלום, כולל הליכי שינוי מין, ללא כפיפות או תלות בוועדות ביורוקרטיות.

■ מאמצי הסברה מצד ארגוני העובדים נגד אפליית להט״ב במקומות העבודה.

■ הקמת מפלגת מאבק רחבה של העובדים והעובדות, פעילי ופעילות תנועת המחאה, פעילי ופעילות זכויות להט״ב, יהודים ופלסטינים.

■ החלפת השיטה הקפיטליסטית, המבוססת על מחסור ואפליה, בחברה סוציאליסטית שתהיה משוחררת מזוועות העוני, הניצול, הדיכוי והדעות הקדומות.