socialism.org.il
למה הציבור לא מצביע?
קומיקאי בריטי קורא למהפכה חברתית
השחקן והקומיקאי הבריטי ראסל בראנד, שידוע בדרך־כלל יותר בשל הומור פרובוקטיבי, תפס כותרות הפעם בעקבות ראיון שבו תיאר ברצינות למה אנשים רבים נמנעים מלהצביע ולמה הוא עורך מגזין פוליטי
מערכת האתר
27.10.2013 21:59

השחקן והקומיקאי הבריטי ראסל בראנד הגיע בשבוע שעבר לראיון בתוכנית האקטואליה ניוזנייט של BBC, בעקבות ההחלטה למנות אותו לעורך־אורח של המגזין הפוליטי הוותיק NewStatesman.

הראיון שערך העיתונאי ג׳רמי פקסמן התחיל בנימה מבודחת אבל עבר במהירות למתקפה רצינית על הלגיטימיות של השיטה הפוליטית והכלכלית הנוכחית. בראנד מזדהה עם ציבור שלם שלא מרגיש שיש לו בשביל מי להצביע, וקורא למהפכה חברתית ולמעבר לשיטה סוציאליסטית שוויונית. "האדישות לא מגיעה מאיתנו, מהעם. האדישות מגיעה מהפוליטיקאים. הם אדישים לצרכים שלנו. כל מה שמעניין אותם הוא לשרת את הצרכים של התאגידים", הוא אמר.

הראיון נהפך לוויראלי, עם קרוב לשני מיליון צפיות בסרטון המקורי ביוטיוב.

שותפינו במפלגה הסוציאליסטית באנגליה פירסמו בתגובה כי בראנד "מבטא בצורה ברורה את ההתפכחות מאשליות במפלגות הממסד. הוא נוגע בשאלה למה אנשים רבים לא מצביעים כיום ומביע תמיכה בתנועת האוקיופיי בארה״ב, שהציבה על סדר־היום את הרעיון של ה־1% כנגד ה־99%.

"הוא מדבר על כך שהשיטה הורסת את כדור־הארץ ומעלה כמה נקודות מצוינות לגבי פערי העושר העצומים בעולם. אמנם הרעיונות שלו לא לגמרי מגובשים והמפלגה הסוציאליסטית לא תסכים עם כל נקודה ונקודה, אבל בוודאי שאנחנו מברכים על הדברים, שבלי שום ספק מבטאים את הזעם שחשים מיליונים בבריטניה וברחבי העולם כלפי האליטה הפוליטית והשיטה הקפיטליסטית שבה קומץ זעיר מחזיק ושולט בעושר, ומותיר אותנו להילחם על הפירורים בניסיון לסגור את החודש".

צפו בראיון: