socialism.org.il
סולידריות בינלאומית
מחאה בעקבות דיכוי פעילי דיור בקזחסטן
קיראו את מכתב המחאה ששלחו פעילי "המעברה", קבוצת פעילי דיור ציבורי מירושלים, לשגריר קזחסטן בישראל בתגובה לדיכוי פעילי קמפיין של נפגעי משכנתאות
נדב אהרוני, סניף ירושלים
22.10.2013 00:24

בתחילת החודש הפגינו מאות פעילים מחמש ערים שונות מתנועת "אל תגעו לאנשים בבתים!" (ONJ) הפגינו באסטנה, בירת קזחסטן, נגד ניסיון מצד הבנקים לפנות מאות משפחות שלא מצליחות לשלם את המשכנתא. כשהמפגינים ניסו להתקרב לבנייני הממשלה להגיש הצהרה לנשיא נזרבייב הם נעצרו. מוביל הקמפיין לדיור, יסנבק אוקטשבאייב, נידון ל־15 ימי מאסר, וקידזיג אזקאקולוב, המנהיג של הוועדה המקומית של הקמפיין בשימקנט, נידון לשלושה ימים. עוד עשרה מפגינים קיבלו קנסות, וכל האחרים קיבלו "אזהרות" שלא להגיע להפגנות בעתיד.

פעילי קבוצת "המעברה" בירושלים, שפועלת בין היתר לתמיכה במאבקי דיור ולמען זכויות תושבים בדיור הציבורי, שלחה מכתב מחאה לשגריר קזחסטן בישראל:

לבולט ק. נורגלייב (Bolat K. Nurgaliyev), שגריר קזחסטן בישראל.

הגיע לידיעתנו שממשלתכם מתקיפה בברוטליות את זכותם של מארגני קמפיין הבתים למחות נגד פינויים מבישים של משפחות מבתיהם. בשם "המעברה", קבוצה הולכת וגדלה של פעילים ופעילות בירושלים, ישראל, אנו מגנים את הרמיסה של זכויות דמוקרטיות בסיסיות ומצהירים על תמיכתנו המלאה במארגנים ובדרישותיהם הצודקות.

אנו עצמנו נלחמים ונלחמות בפינויי בתים המבוצעים לטובת האינטרס של הבנקים ופוליטיקאים מושחתים שחותרים תחת הצרכים הבסיסיים של רוב תושבי ירושלים, יהודים ופלסטינים. אנו מביעים סולידריות עם קמפיין "אל תגעו לאנשים בבתים" (ONJ) שנאבק נגד עוול דומה בקזחסטן.

לא זו בלבד שממשלתכם התעלמה מדרישות הפעילים, היא התקיפה את זכותם לחופש מחאה וביטוי. דיכוי זה הרחיק לכת עד כדי מעצרו השערורייתי של יסנבק אוקטשבאייב (Esenbek Ukteshbayev), מנהיג הקמפיין, שנמנע ממנו כל קשר לעולם החיצון, לרבות עורך דינו. אנו מבטיחים לכם שההתנהלות המחפירה של ממשלתכם לא תוכל להשתיק את המאבק ההרואי של פעילי הקמפיין. להיפך, היא מציתה קול מחאה בינלאומי נגד הרמיסה הבוטה של זכויות דמוקרטיות בקזחסטן. התקרית הזאת חושפת את האופי הדיקטטורי של שלטון נזרבייב למספר הולך וגדל של פעילים בכל רחבי העולם. נשגב מבינתנו מה אתם מנסים להשיג מפשעים נוספים כנגד פעילי הקמפיין.

הקבוצה שלנו תמשיך לעקוב מקרוב אחריי עניין זה. אנו מצפים ומצפות, לכל הפחות, לשמוע על שחרורו המיידי של יסנבק אוקטשבאייב ועל ביטול ההאשמות נגדו, כמו גם עצירת כל הטרדה נוספת של פעילי קמפיין נפגעי המשכנתאות.

פעילי "המעברה"