ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
הונג קונג
עובדות הסיעוד נאבקות נגד עבדות מודרנית
במהלך חודש ינואר התקיימו בהונג קונג הפגנות של אלפי עובדות מהגרות, בעיקר מהקהילה האינדונזית בהונג קונג, שאוכלוסייתה מונה כ־140 אלף — רובן עובדות במשקי בית ובסיעוד
1,880

1,880

המחאה ניצתה בעקבות מקרה של התעללות ואלימות קשה שחוותה ארוויאנה סוליסטיאנינגשי, מהגרת עבודה צעירה בת 23, מצד המעבידה שלה שחשף מציאות של עבדות מודרנית. המפגינות ותומכיהן מחו על החוקים הדרקוניים נגד מהגרי העבודה בהונג קונג, הפוגעים באופן חמור בחופש ובתנאי המחיה שלהם ולמעשה כובלים אותם למעביד. לדוגמה, קיים חוק המחייב את עובדות הסיעוד והמטפלות לגור בבית המעביד. חוק זה מקשה על אכיפת משך יום העבודה, אך מעבר לכך, בזמן שהדירות בעיר קטנות וצפופות, הוא גורם לכך שלרוב אין לעובדות חדר משלהן, וגם חושף אותן להתעללות ופגיעות מילוליות וגופניות מצד המעבידים.

בהונג קונג, הנחשבת לאחת מהערים העשירות ביותר באסיה, אין מדיניות רווחה המסייעת למשפחות בסיעוד קשישים או בגידול הילדים. זה מוביל למצב בו העסקה זולה של עובדות מהגרות עניות מאינדונזיה, בעיקר בשמירה וטיפול בילדים וקשישים, נהפכה לנפוצה מאוד.

מחאת העובדות המהגרות זכתה לסולידריות ותמיכה מצד תושבים ועובדים מקומיים, בהם גם פעילי התנועה האחות של מאבק סוציאליסטי בהונג קונג, Socialist Action, שהיתה מעורבת בהפגנות ובהתארגנות לקראתן. מאבק זה מצטרף לשורה ארוכה של מאבקי נשים שפורצים בעולם כולו נגד ההתקפה על זכויות ותנאי מחיה של נשים על רקע המשבר של השיטה הקפיטליסטית.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.