socialism.org.il
הזמנה
בואו לכנס סוציאליזם 2014
על רקע הבחירות המתקרבות, ההסלמה בסכסוך הלאומי והמאבק להעלאת שכר המינימום, ייערך בסוף החודש כנס סוציאליזם 2014, בהשתתפות דוברות ודוברים ממאבקים מרכזיים של השנה החולפת
אור דר
17.12.2014 13:18

שלטון ההון וההתנחלויות בישראל מציע עתיד של מצוקה כלכלית ועוני, הפרטות וקיצוצים, כיבוש ומלחמות, גזענות, סקסיזם והומופוביה. על הרקע הזה בשנים האחרונות שכבות משמעותיות של עובדים וצעירים, יהודים וערבים, נדחפו להיאבק כדי לשנות את המצב.

תנועת המחאה חסרת התקדים של קיץ 2011 לא הצליחה להביא להישגים משמעותיים, ושלוש וחצי שנים לאחריה יוקר המחיה רק החריף. האיום בשביתה כללית מצד ההסתדרות, על רקע הזעם הציבורי על יוקר המחיה, הצליח לאלץ את ארגוני המעבידים להסכים להעלאה מינימלית בשכר המינימום. אולם הבעיה של משכורות העוני ויוקר המחיה עדיין לא נפתרה.

בינתיים, מדיניות הכיבוש וההתנחלויות, שהגיעה לשיא מדמם במלחמת השולל בקיץ, ממשיכה להבעיר את השטח, לספק רוח גבית לימין הקיצוני ולסכן את הביטחון של תושבי האזור.

לשלטון ההון ולאף אחת ממפלגות הממסד אין את היכולת לפתור את הבעיות הבוערות האלו. זו למעשה הסיבה העיקרית לחוסר היציבות הפוליטית שמביאה לעוד בחירות, כשנתיים לאחר הבחירות הקודמות.

פתרון לאותן בעיות באופן שעונה על הצרכים של עובדים, צעירים, ועניים, יהודים וערבים, תלוי בנו.

מאז 2011 מיליוני עובדים וצעירים בכל רחבי העולם יצאו להיאבק בשאיפה לשינוי מהותי בתנאי החיים שלהם, מול מערכת קפיטליסטית מעורערת שמייצגת את האינטרסים של מיעוט קטן.

ברוב המדינות בעולם, תנועות המחאה והתנועות המהפכניות ההמוניות נתקלו במכשולים. למרות הרצון האדיר לשינוי שהן מבטאות, שש שנים לתוך המשבר העולמי הגדול ביותר מאז שנות ה־1930 וכמעט ארבע שנים אחרי תנועות ההמונים של 2011, באף אחת מהארצות תנועות ההמונים לא השיגו עדיין את השינוי העמוק לו ייחלו.

למרות המכשולים, תנועות ההמונים לא אמרו את המילה האחרונה. בשבועות האחרונים אנחנו עדים לתנועות המונים מחודשות בשורה של ארצות, כמו בורקינה פאסו, ארה״ב, הונג קונג, בלגיה, מקסיקו ואירלנד.

על הרקע הזה, עולה הצורך הדחוף להפיק לקחים מהמאבקים של השנים האחרונות, כדי שבסיבוב הבא עובדים וצעירים יהיו חמושים ברעיונות הכי אפקטיביים שיאפשרו להשיג שינוי שורשי במצב.

כנס סוציאליזם 2014 נועד לקדם את הדיון בשאלות הבוערות שעומדות בפני המאבקים לצדק חברתי ולשלום. בכנס ייערכו שורה של פאנלים ודיונים שיעסקו בלקחים ובמסקנות מהמאבקים של התקופה האחרונה וינסו לפתח את הרעיונות ודרכי המאבק שנחוצים כדי לנצח את שלטון ההון וההתנחלויות. כמו כן ייערכו בכנס דיונים על שאלות בוערות ברמה הבינלאומית במאבק לשינוי חברתי, ודיונים על תיאוריה מרקסיסטית ועל הכלים הרעיוניים הדרושים למאבקים כדי לנצח.

בין השאלות שהכנס יעסוק בהן: איך אפשר להשיג דיור חברתי? איך אפשר לקדם את המאבק לחיסול משכורות העוני, את ההפרטות וההעסקה הקבלנית ומה התפקיד של העבודה המאורגנת במאבק הזה? מה הדרך לריסוק הימין הקיצוני ולסיום הכיבוש והסכסוך הלאומי? איך אפשר לתת מכה לסקסיזם? איך אפשר לעצור את משבר האקלים? מהם הלקחים ממהפכות "האביב הערבי" ומה הפתרון לזוועות בעיראק ובסוריה ולמהפכת־הנגד באזור? איזו אלטרנטיבה פוליטית נותנת ביטוי לשאיפות לשינוי חברתי? האם יש דרך שלישית בין קפיטליזם לסוציאליזם? איזו אלטרנטיבה יש לשיטה של המאיון העליון ולמה נחוצה אלטרנטיבה סוציאליסטית?

בין הדוברות והדוברים ייקחו חלק נציגי ונציגות עובדים, פעילים ופעילות חברתיים, ופעילים נגד גזענות. עוד תשתתף בכנס גם סוניה גרוש, דוברת מפלגת השמאל הסוציאליסטית (SLP) באוסטריה.

אז אם נמאס לכם מיוקר המחיה, מכיבוש ומלחמות, מסקסיזם וגזענות, אם נמאס לכם ממפלגות שעובדות בשביל קומץ של בעלי הון, אם אתם אנשים עובדים, צעירים, עניים, יהודים או ערבים שמסכימים ומסכימות שצריך להיאבק כדי לשנות, בואו לכנס סוציאליזם 2014!

לאתר הכנס | לדף האירוע בפייסבוק