socialism.org.il
שחיתות... ושתי מלחמות
רק שלא נשכח את פשעי אולמרט הגדולים באמת
את רה״מ לשעבר צריך היה להעמיד לדין קודם על מלחמת לבנון השנייה ו"עופרת יצוקה"
אורי בר־שלום אגמון
30.12.2015 10:01

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ייכנס כנראה לכלא החל מפברואר הקרוב לתקופה של שנה עד שנה וחצי. אך מבלי לזלזל בפשעי השחיתות הנפוצים כל־כך, שמהווים חלק בלתי נפרד מהפוליטיקה הקפיטליסטית הרקובה, הפשעים המזעזעים באמת של אולמרט לא היו לקיחת שוחד של 60 אלף שקלים במסגרת פרשת הולילנד.

"לאף אחד מאיתנו לא היה שום קשר למלחמה. אני לא מבינה למה הם הפציצו את הבית שלנו", אמרה פ׳אטמה אל־אח׳רס שאיבדה 12 מבני משפחתה כאשר ביתם, בכפר הלבנוני עיטרון, נפגע בהתקפה ישראלית ב־16 ביולי 2006.

על הפצצה ישראלית נוספת ב־13 ביולי 2006, של בית בכפר זיבּקין בדרום לבנון, סיפרה זהרה בנדר: "הלכתי לבית של השכנה שלי, בסביבות שמונה בבוקר, כדי לשאול קצת קמח… נשארתי רק כמה דקות וחזרתי הביתה להכין ארוחת בוקר. הייתי בביתי רק זמן קצר כשהבית שלהם הופצץ. זה היה נורא, אי־אפשר לתאר את זה, חלק מהגופות עפו אל מחוץ לבית, רחוק. הגופות של החמישה שאני עזבתי בחדר השינה נשארו באותו מקום. הגופה של פאטמה היתה מפורקת לחתיכות, הגופות של פ׳רח ונעים עפו לשדות, ועלי נזרק גם הוא רחוק. לא יכולתי להאמין שמישהו שרד. את הגופה של מרים לא מצאו במשך ימים" (מתוך הדו״ח של אמנסטי אינטרנשיונל על מלחמת לבנון השנייה).

כך נראו העיירות בדרום לבנון תחת ההפגזות הישראליות.

בנוסף לשימוש בשיטות של טרור מדינתי נגד אזרחים, ההתקפות של ממשלת אולמרט בלבנון ריסקו באופן מכוון גם את התשתיות והתעשייה בלבנון (שלא התאוששו לגמרי עד היום מהנזק העצום). מפעלים, תחנות דלק, תחנות כוח, קווי חשמל, קווי הטלפון ותשתיות התקשורת השונות הושמדו. המטרה היתה "לגבות מחיר" מהציבור הלבנוני וממדינת לבנון, וכפי שקצינים בצה״ל העידו בעצמם, ההפגזות המסיביות על כפרי דרום לבנון, מהאוויר מהים ומהיבשה, היו חסרות הבחנה. במלחמה הזוועתית נהרגו 1,191 גברים, נשים וילדים על־ידי ישראל.

הציבור הישראלי גם הוא שילם מחיר נורא על מדיניות הממשלה. בקיץ של 2006 נהרגו 44 אזרחים מירי הטילים המתמשך על ישובי הצפון ו־121 חיילים ישראלים נהרגו כבשר תותחים במלחמה. ההתקפות הניאו־ליברליות של אולמרט, שהוביל הפרטות וקיצוצים, פגעו בשכבות רחבות בציבור הישראלי ודרדרו משפחות עובדות נוספות לחיים של עוני ומצוקה.

פחות משנתיים לאחר שאולמרט ופרץ העלו באש את דרום לבנון, ממשלת קדימה־העבודה בראשותו המטירה גשם של פצצות על הכלא הגדול בעולם בדצמבר 2008, והרגה 1,417 בני אדם במלחמה שזרעה את הזרעים לזוועות הבאות שראינו ברצועת עזה. "32 בתים היו פה, מאות נפשות, והמשפחה עסקה כמעט כולה בחקלאות... אבל בבוקר אחד המשפחה נגדעה, 29 הרוגים, בהם שישה ילדים — הגדול שבהם בן חמש — שנהרגו במכת אש אחת", כך העיד פראג' אל־סמוני, בן 22, על הטבח בשכונת זייתון בעיר עזה בזמן "עופרת יצוקה".

מאז אותה מלחמה איומה המצב ברצועה רק הידרדר, החמאס התחזק פוליטית וראינו את הרקטות מגיעות עד לגוש דן. את המדיניות ההרסנית שממשלת אולמרט ביצעה ברצועת עזה, בלבנון ובגדה נתניהו המשיך והביא לשיאי קטל חדשים ב־2014.

העדויות של פראג', זהרה ופאטמה היו צריכות להישמע במשפטו של אולמרט. שנה וחצי בכלא על שוחד? מה יגידו אלפי המשפחות שיקיריהן נשרפו בשנתם מהטילים שאולמרט שלח אל ביתם?

פורסם במקור באתר הטלוויזיה החברתית.