socialism.org.il
משמרת מחאה
"לא לחוק העמותות, לא תהיה סתימת פיות"
דיווח ממשמרת מחאה והסברה מוצלחת מול מטה הליכוד בת״א
נאור קפולניק
20.02.2016 14:30

"הם משתמשים בגזענות והסתה בשביל להסית את העיניים של הציבור הרחב ממי שהביא לקטסטרופה הזאת, ממי שהביא להחרפה במצב הביטחוני, ממי שהביא להסלמה בסכסוך וזו ממשלת ההון והתנחלויות עצמה", כך פתח שי גלי, פעיל מאבק סוציאליסטי, את משמרת המחאה שאירגנה התנועה ב־12 בפברואר מול "מצודת זאב", מטה הליכוד בתל אביב.

"מבחינת הממשלה הזאת ׳החיים עצמם׳ חשובים פחות. הם חשובים פחות מהזיות ארץ ישראל השלמה ומבניית התנחלויות בלב השטחים הפלסטיניים. החיים חשובים פחות מהרווחים של הטייקונים... אנחנו אומרים די למדינות הסכסוך, די למדיניות ההתנחלויות ודי למדיניות הקפיטליסטית", המשיך שי.

במשמרת מחינו נגד החקיקה האנטי־דמוקרטית, נגד מדיניות "ניהול הסכסוך", ההתנחלויות והכיבוש והדגשנו כי מדיניות הממשלה משרתת את האינטרסים הצרים של הטייקונים וארגוני המתנחלים על חשבון הציבור הרחב. במשמרת קראנו: ״לא לחוק העמותות, לא תהיה סתימת פיות״, ״מי שתול של ההון? ביבי, בנט וכחלון״. הפצנו פלאיירים עם הכותרת: "ממשלת השתולים של הטייקונים וארגוני המתנחלים". רבים מהעוברים והשבים עצרו לשמוע מה יש לנו להגיד וחלקם אף הצטרפו אלינו ועזרו להחזיק שלטים ולחלק פלאיירים. מעל 50 חתמו על עצומה הקוראת לעצור את החקיקה האנטי־דמוקרטית ולבנות מאבק נגד ממשלת ההון וההתנחלויות.

דווקא על רקע התגברות הרדיפה של ארגונים שמאליים, של מתנגדי הכיבוש ושל הציבור הערבי־פלסטיני, חשוב לצאת לרחוב ולהגדיל נראות ציבורית לרעיונות של סולידריות, של התנגדות לגזענות ולמדיניות "ניהול הסכסוך" והעמקת הכיבוש ולמדיניות הקפיטליסטית של הממשלה. משמרת המחאה וההסברה האנרגטית שאירגנו צריכה להיות עוד צעד בדרך לבניית המאבק נגד ממשלת הימין.


הפלאייר שחילקנו במשמרת:

ממשלת השתולים של הטייקונים וארגוני המתנחלים

נתניהו שתול של איל הקזינו האמריקאי שלדון אדלסון, כחלון שתול של טייקון הגז קובי מימון, איילת שקד וגלעד ארדן שתולים של סוחר הנשק והסמים סרג׳ מולר, ומי מהם לא שתול של מועצת יש״ע?! זו ממשלת "שתולים" שפועלת למען האינטרסים של בעלי ההון ומפעל ההתנחלויות.

הטייקונים מרעילים את תושבי חיפה, אחוזי העוני מתעצמים אבל ממשלת ההון ממשיכה לתת להם הקלות מס ולהעביר לידיהם את משאבי הטבע.

מדיניות "ניהול הסכסוך" הובילה להסלמה קטלנית שגובה עוד ועוד קורבנות משני צדי השסע הלאומי כמעט מדי יום. "שואלים אותי אם לעד נחיה על חרבנו — כן", כך הודה בפשטות נתניהו שהמשמעות של המדיניות שלו היא מלחמה נצחית.

חוק הדחת הח״כים, חוק העמותות, חוק השתולים, "נאמנות בתרבות" — הממשלה רוצה למנוע כל דיון מעמיק ולצנזר כל ביקורת על המדיניות ההרסנית שהיא מובילה. לא ניתן לה לנצל את ההסלמה בסכסוך, שהיא עצמה הובילה, כדי לרמוס זכויות דמוקרטיות.

הצעות החוק החדשות מכוונות נגד זכות המחאה של הציבור הערבי־פלסטיני ושל מתנגדי הכיבוש. בהמשך הן ישמשו גם נגד מאבקים חברתיים אחרים, נגד מי שנאבקים בשוד הגז ונגד התארגנויות עובדים.

התשובה להתקפות האנטי־דמוקרטיות — מאבק רחב בממשלת ההון וההתנחלויות: