ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
לא שותקות. נאבקות!
פעילויות אנרגטיות בת״א וחיפה לרגל יום האישה הבינלאומי
כ־50 משתתפות ומשתתפים לקחו חלק בפעילויות הסברה אנרגטיות בחיפה ובתל אביב לציון יום האשה הבינלאומי
1,715

1,715

בצהרי יום שישי האחרון (11.3) יצאו לדרך פעילויות ההסברה, שיזמה מאבק סוציאליסטי לציון יום האשה הבינלאומי ולמאבק נגד הדיכוי, האפלייה והניצול של נשים בחברה הקפיטליסטית.

כ־50 נשים וגברים השתתפו בפעילויות הדינמיות שצעדו במרכזי הערים וקראו "לנשים יש זכות בחירה — מאבק או אפלייה", "ממשלות הון מרוויחות — מניצול נשים עובדות" ו"די לרצח של נשים — בישראל ובשטחים".

על גבי השלטים שאחזו המשתתפות והמשתתפים הופיעו הנתונים המזעזעים לגבי מספר הנשים שנרצחו בשנים האחרונות ונתונים המצביעים על מימדי העוני והניצול בקרב נשים וכן מסרים כמו: "שכר שווה על עבודה שווה", "אין קפיטליזם בלי אפלייה", "דורשים, דורשות — סוף להטרדות" ו"איגודים חזקים הם הכוח של נשים".

בסיום הפעילות שהתקיימה בחיפה תיארה קשת זמיר־רווה כיצד נערות ונשים צעירות חוששות וסובלות מהטרדות מיניות וכיצד המערכת הקפיטליסטית גוזלת את עתידן. איריס זמיר הצביעה על כך שכל ההישגים של נשים הם "באמצעות מאבק, סולידריות והתארגנות משותפת" וקראה לנשים "להרחיב את המאבק ולפנות לשותפים ולשותפות הטבעיים שלנו שנאבקים לחופש ושוויון".

נטע מוסט הדגישה בפעילות שהתקיימה בתל אביב, שהמצוקה הכלכלית וההפרטות והקיצוצים בשירותים החברתיים מחלישים את היכולת של נשים להתנגד לאפלייה ולניצול. במקביל, המשך הכיבוש והמצב המלחמתי מסכנים קודם כל את חייהן של נשים. היא הביעה סולידריות עם שביתת המורות והמורים הפלסטינים בגדה המערבית, עם מאבק הפסיכולוגיות בשרות הציבורי להסכם קיבוצי חדש, ועם מאבקן של המנקות באוניברסיטת ת״א נגד ההעסקה הקבלנית.

תובל קליין ממאבק סוציאליסטי הצביעה על הקשר בין אלימות מינית לצורות הדיכוי נוספות בחברה ועל הצורך להתארגן במקומות העבודה ובקמפוסים ולהיאבק למען חברה סוציאליסטית. השנה אמנם ארגוני העובדים וארגוני הסטודנטים לא יזמו לכבוד יום האשה ארועי מחאה — אך הפעילויות המוצלחות מצביעות על כך שבחלט יש מקום וצורך ביוזמה כזו.

במסגרת הפעילויות חולקו מאות עותקים מפלייר ההסברה שפרסמה מאבק סוציאליסטי לכבוד יום האשה תחת הכותרת "דורשות שוויון, שלום וצדק חברתי". רבים מקרב העוברים והשבים הזדהו עם מסרים אלה, המדגישים את הקשר ההדוק בין המאבק בסקסיזם ובאלימות המינית לבין המאבק למען צדק חברתי ושלום, ולמען אלטרנטיבה סוציאליסטית לסדר החברתי הקפיטליסטי. עשרות חתמו על דפי הקשר והביעו נכונות לקחת חלק באירועים נוספים בנושא.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.