socialism.org.il
סולידריות בינלאומית
"כולנו יוסף סלמסה!"
מכתב סולידריות עם מחאת יוצאי אתיופיה מאת אלג׳יר הוקינס, פעיל בתנועת Black Lives Matter בניו־יורק, ארה״ב
אלג׳יר הוקינס, "אלטרנטיבה סוציאליסטית", ארה״ב
04.04.2016 15:58

המכתב הבא נכתב על־ידי אלג׳יר הוקינס, פעיל בתנועת Black Lives Matter בהארלם, ניו־יורק, ובתנועה האחות של 'מאבק סוציאליסטי' בארה״ב, 'אלטרנטיבה סוציאליסטית'.


"כוח שמשרת את החירות חזק יותר מכוח שמשרת עריצות ודיכוי" — מלקולם אקס.

כולנו אלי סבהט, אריק גרנר, אברהם דמתי, סנדרה בלנד, אהרון מקונן, ריקה בויד, אילן טפרה, תמיר רייס, יאיר מלקמו, רפאל ירדי, גאשו מולה, מייקל בראון ויוסף סלמסה.

בשנת 2012, בעקבות מותו של הצעיר השחור טרייבון מרטין שנרצח על־ידי ג׳ורג' צימרמן, הועלתה סיסמה עוצמתית ומעוררת השראה: Black Lives Matter ("חיי שחורים נחשבים"). הסיסמה חשפה את האופי העברייני של הקפיטליזם והגזענות בארה״ב וברחבי העולם.

אנחנו ניצבים בסולידריות עם כל הקורבנות של טרור אכיפת החוק בישראל, שגבה את חייהם של אחים ואחיות כה רבים מקרב יוצאי אתיופיה — חיים שהושלכו על־ידי מכונת שלטון אדישה כדי לדכא רבבות עובדים וצעירים, בייחוד יוצאי אתיופיה ופלסטינים, בישראל ובשטחים הכבושים.

בארה״ב, שחורים וכהי עור ניצבים מול מציאות של עוני כרוני, חוסר תקווה, כליאה המונית ואבטלה. שירותי אכיפת החוק עברו מיליטריזציה מוגברת. וכל זאת תחת שלטונו של הנשיא השחור הראשון.

בעיצומה של כהונתו השנייה של הנשיא אובמה, זעם המוני התפרץ כנגד האלימות היומיומית תחת המערכת הקפיטליסטית הגזענית, עם הזעקה: Black Lives Matter. דור של לוחמי צדק וחירות נולד במטרה לשים קץ לסבל היומיומי.

התנועה הזאת העניקה לכם בישראל את ההשראה להיאבק כדי לוודא ששמותיהם של האחים והאחיות שלנו לא יישכחו, ולקרוא תיגר על הטרור חסר ההיגיון שמפעילה המדינה בקהילות שלנו.

חייבים להיאבק יחד!

הדרך היחידה שבה נוכל לחסל את הטרור הזה, בארה״ב ובישראל, היא באמצעות הכוח המאוחד והעוצמה הפוטנציאלית של העובדים והצעירים שמאורגנים יחד ועומדים לצד כל נפגעי האלימות המשטרתית והגזענות: מקרב יוצאי אתיופיה וברה״מ, מזרחים וערבים, ישראלים ופלסטינים.

בעיר פרגוסון שבמדינת מיזורי, צעירים ועובדים עמדו זה לצד זה במשך יותר ממאה ימים כשהם דורשים משפט צדק בעקבות מותו של מייקל בראון בידי השוטר דארן ווילסון. זה היה מפגן כוח של תושייה ורוח לחימה של ציבור מדוכא, המוכן להתמודד עם הכוח של המשטרה והמשמר הלאומי עד שיושג צדק.

עלינו להילחם יחד מכיוון שמה שמאיים על האליטות השולטות בארה״ב ובישראל הוא תנועת המונים מאוחדת ומתואמת, שלא תיפול למלכודת של טקטיקות ה"הפרד ומשול". עלינו לבסס את התנועה שלנו על הדרישות למישרות, לבריאות, לדיור ולחינוך. אנחנו דורשים פיקוח ושליטה של תושבי השכונות והקהילות שלנו על ביטחון הציבור ועל כוחות השיטור, כי כבר ברור עד כאב שאכיפת החוק בארה״ב ובישראל מגינה רק על הרכוש, היוקרה והעושר של האלפיון העליון.

אנחנו מתארגנים ונאבקים בשמו של יוסף סלמסה כפי שנלחמנו בשמם של סנדרה בלנד ומייקל בראון, כי חיי שחורים ושחורות חשובים בכל העולם. אנחנו צריכים למוטט את שלטון הגזענות, העוני והקפיטליזם, כדי שנוכל לחיות בעולם שבו כל איש, אישה וילד ייהנו מחיים של כבוד, סולידריות וחופש.