socialism.org.il
תקיפת עובד הסופרמרקט בת״א
קיבל מכות רצח משוטרים ומעצר בית מהשופט
מיסם אבו אל־קיעאן, העובד בסופרמרקט בתל אביב, הותקף על־ידי כעשרה שוטרים ולאחר מכן נשלח למעצר בית ■ עשרות מפגינים התאספו ומחו במקום נגד התקיפה הגזענית
אורי בר־שלום אגמון
23.05.2016 14:08

מיסם אבו אלקיעאן, צעיר בן 19 העובד בסופרמרקט במרכז תל אביב, יצא בצהריי יום ראשון ממקום עבודתו לזרוק זבל ונתקל בשני שוטרי מג״ב בלבוש אזרחי (ייתכן כי לא בתפקיד) שדרשו ממנו תעודת זהות. העובד ביקש מהאלמונים להזדהות בעצמם והם בתגובה תקפו אותו פיזית. האירוע נמשך זמן רב: השוטרים הזמינו תגבורת והכו קשות את העובד בעודו שוכב על המדרכה ברחוב. עוברי אורח שניסו להתערב נענו בקללות ואיומים מצד השוטרים. עובדי הסופר שניסו לעזור לחברם לעבודה חטפו מכות גם כן. מיסם הפצוע, נצער בגין תקיפת שוטר, נאזק והוכנס לניידת משטרה. רק מאוחר יותר הובל אזוק לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול רפואי.

בשעה שתיים לפנות בוקר בית משפט השלום בת״א הורה לשחרר את מיסם למעצר בית של יומיים. בנוסף, מיסם קיבל באופן שערורייתי צו הרחקה של שבוע מתל אביב, לבית משפחתו ביישוב ח׳ורה בנגב. הצו ימנע ממנו, בין השאר, להגיע לעבודתו ומהווה בפועל קנס כספי.

עורך דינו של מיסם, דרוויש נאשף אמר בראיון ל- arab48.com כי "מה שהתרחש קרה כתוצאה מאווירת ההסתה והגזענית נגד האזרחים הערבים, מה שהשפיע גם על התוקפים. זאת לא הפעם הראשונה וזה לא מפתיע."

כמה עשרות מפגינים התאספו אתמול בערב (23.5) במקום התקיפה ליד כיכר רבין בת״א וצעדו יחד עם מספר בני משפחת אלקיעאן בצעדת מחאה אל עבר בית החולים איכילוב. שם, מנעה המשטרה מבני המשפחה להיפגש עם בנם. המפגינים צעקו "האלימות מתחילה במשרדי הממשלה!", "ביטחון לעובדים — ערבים ויהודים!" ו־"משטרה גזענית — לא מגינה עליי"!

יונתן ברייס, פעיל תנועת מאבק סוציאליסטי שהשתתף בהפגנה סיפר כי כמה עשרות פעילים הספיקו להגיע להפגנה שהתארגנה תוך כמה שעות. לדבריו, תקיפות מהסוג הזה הן תוצאה של המדיניות הממשלתית של הסתה גזענית והתרת הדם של ערבים־פלסטינים. הוא הוסיף כי "הזעם שיש ברחוב נגד האלימות המשטרתית מקיף יותר מאותם עשרות שהגיעו אתמול להפגנה. לכן יש צורך לארגן הפגנות גדולות יותר מול תחנות המשטרה, כבר בזמן הקרוב, כדי להראות למשטרה שההתקיפות הגזעניות הברבריות שלה לא יעברו בשקט."

התפרסם במקור באתר "הטלוויזיה החברתית"