ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
מצעד הגאווה בת״א
לחסל את שנאת הלהט״ב!
שנה לפיגוע במצעד הגאווה בירושלים בו נרצחה שירה בנקי ■ כמאתיים אלף השתתפו במצעד בת״א
2,264

2,264

שנה עברה מאז הפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. שכבות רחבות הזדעזעו ואלפים יצאו לרחובות במחאה. אך הגורמים שמפיצים את שנאת הלהט״ב לא נחלשו. באפריל הותקפו זוג הומואים ע״י שכניהם בעיר רחובות — לאחד נגרם חתך עמוק בראש. נשים טרנסיות מופלות בשוק העבודה, רבות נאלצות להתפרנס מזנות. לנוער להט״בי שנזרק מהבית עדיין אין לאן ללכת.

בממשלה הזאת יושבים בגאווה הומופובים מוצהרים. הממשלה הזאת חוסמת כל נסיון חקיקה שמטרתו שוויון על רקע נטייה וזהות מינית. הממשלה מעבירה 1.5 מליון שקל בלבד לארגוני סיוע ותמיכה בלהט״ב — וכמה מקבלים ארגונים המפיצים שנאה להט״בופובית?

באמצעות "מטוס הגאווה", ניסתה הממשלה הזו להציג את ישראל כ"גן־עדן ליברלי" רק כדי להסוות את הדיכוי והכיבוש בשטחים. הממשלה רצתה לנצל את הלהט״ב, תוך התעלמות ממצבם האמיתי.

לחץ מלמטה על ראשי האגודה לזכויות להט״ב דחף אותם למחות ולאיים בביטול המצעד. עצם האיום אילץ את הממשלה לסגת ולהצהיר ש־11 מליוני השקלים שיועדו לתוכנית הזו יועברו לארגונים המסייעים ללהט״ב. עוד הוכחה לכך ששינוי משיגים במאבק.

בשביל שוויון צריך להיאבק!

מצעדי הגאווה חייבים להיות מצעדי מחאה נגד כל ביטוי של אפלייה, שנאה ודעות קדומות כלפי להט״ב, ונגד מערכת פוליטית המשרתת את הטייקונים וזורעת סכסכנות ושנאה. חיוני להיאבק למען שוויון לכל קבוצה מדוכאת ולמען צדק חברתי כדי לבנות אלטרנטיבה של סולידריות למדיניות הממשלה ולשבור את הבידוד שהיא מנסה לכפות על המאבק לשוויון זכויות ללהט״ב. ואין זמן טוב יותר להתחיל לבנות מאבק עוצמתי מאשר במצעדי הגאווה!


תנועת מאבק סוציאליסטי דורשת:

  • גאווה במאבק: לא למסחור מצעדי הגאווה — להמשיך ולבנות מאבק להט״בי לוחמני נגד אפליית ודיכוי להט״ב בכל התחומים.
  • סוף לאפליית זוגות חד־מיניים בזכויות נישואים והורות ובקבלת שירותים. הכרה מיידית בזכות לרישום נישואים אזרחיים לכל ללא אפליה!
  • מאבק בלתי מתפשר באפליה החוקית והחברתית על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית. ביטול מיידי וגורף של כל צורות האפליה בחוק. סוף לאפליית להט״ב באפשרות לתרום דם.
  • מימון ציבורי מלא לכל הטיפולים הרלוונטיים עבור טרנסג׳נדרים/ות. תקצוב מלא מהמדינה לכל מרכזי התמיכה לנוער להט״בי.
  • קידום הסברה וחינוך לשוויון ללהט״ב בכל בתי הספר, הקמפוסים ומקומות העבודה, כולל ביוזמת ארגוני העובדים והסטודנטים. יישום מדיניות מחמירה נגד בריונות.
  • גאווה בסולידריות: סולידריות עם כל קבוצה מופלית ולמען שוויון לכל, כולל עם להט״ב פלסטינים בשטחים! כן למאבק לשלום ונגד הכיבוש. סוף לשימוש הציני של הממשלה בהישגי המאבק הלהט״בי לצורך טיוח הכיבוש.
  • להיאבק נגד ממשלת ההון וההתנחלויות של נתניהו ולמען אלטרנטיבה בדמות מפלגה רחבה של ציבור העובדים והעובדות, שתוביל מאבק לשינוי סוציאליסטי של החברה.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.