ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
משמרת מחאה בת״א
"אלימות המשטרה מתחילה בממשלה"
עשרות יצאו להפגין מול הסופר בו הותקף באכזריות מייסם אבו אלקיעאן ■ בני משפחתו של מייסם נאמו באירוע לצד בני משפחתו של יוסף סלמסה ז״ל
2,047

2,047

עשרות השתתפו אתמול בערב במשמרת מחאה כנגד האלימות המשטרתית והגזענות מול הסופר בכיכר רבין בו הותקף באכזריות העובד מייסם אבו־אלקיעאן על ידי שוטרי מג״ב. המשמרת, שסוקרה בכלי תקשורת מרכזיים, אורגנה ביוזמת תנועת מאבק סוציאליסטי ובתמיכת משפחת אבו־אלקיעאן, משפחתו של יוסף סלמסה ז״ל, 'פורום הכרה' וועד הפעולה של תושבי שכונת גבעת עמל בת״א.

ההפגנה אתמול היתה התחלה של חיבור חשוב בין קבוצות שונות בחברה הסובלות מאלימות משטרתית על בסיס יומיומי. בני משפחתו של מייסם אבו־אלקיעאן שהגיעו למשמרת המחאה מהנגב פגשו שם גם את בני משפחתו של יוסף סלמסה ז״ל, צעיר אתיופי שנהרג לאחר מעצר משטרתי אלים. המפגינות והמפגינים צעקו: "מאבק מאוחד — מייסם, מייסם, לא לבד", "את סלמסה לא נשכח — ניאבק ולא נברח", "אלימות המשטרה מתחילה בממשלה", "ביטחון לעובדים, ערבים ויהודים" ו"תנו חינוך, תנו מישרות — די להרס משפחות".

צפו בסיקור וידיאו מההפגנה:

בנצ׳אמלק סלמסה, אחותו של יוסף ז״ל הסבירה: "באנו לפה לתמוך במשפחה של מייסם כי מבחינתי מייסם יכול להיות כל אחד מאיתנו. מייסם זה יוסף סלמסה, מייסם זה אח שלי, אח שלך, ואנחנו פה כי אנחנו מזדהים, תומכים במשפחה וכואבים את כאבם. אני חושבת שזו הייתה יריית הפתיחה, אני די בטוחה שנמשיך את שיתוף הפעולה עם כל אדם ולא משנה מה המוצא שלו ומהיכן הוא".

נציגי שתי המשפחות קבעו לארגן ביקור סולידריות של משפחת סלמסה בחורה, בה מתגורר מייסם, ומפגש בו ידונו בדרכים להמשיך את שיתוף הפעולה.

די לעוני, די להזנחה, די לאלימות המשטרתית!

אלימות משטרתית היא תופעה שמאיימת על קבוצות רבות שיוצאות להיאבק במדיניות הכלכלית־חברתית של הממשלה. ועד הפעולה של תושבי גבעת עמל הצטרף לארגון ההפגנה אתמול, גם בשל האלימות המשטרתית הקשה שהופעלה במהלך פינוי תושבי השכונה לטובת מגדלי היוקרה של הטייקון יצחק תשובה. גם פעילים חברתיים במאבק הגז נחשפו לאלימות ולמעצרים שרירותיים מצד המשטרה שניסתה להשתיק את המאבק בשירות הממשלה והטייקונים. במהלך ההפגנה סיפר נדב אהרוני, פעיל מאבק סוציאליסטי, על האלימות המשטרתית שהוא חווה לפני מספר שנים כשהפגין יחד עם עובדים נוספים כחלק ממאבק ההתאגדות במוזיאון גן המדע ברחובות, בו עבד. פעילות ומפגינות רבות חשופות לאלימות ולהטרדות מיניות מצד שוטרים, ופרשיות האונס הרבות בצמרת המשטרה הבהירו כי דרוש מאבק רציני כדי למגר את התופעה. הדוגמאות הרבות האלו מדגישות את הצורך במאבק רחב ומאוחד נגד האלימות המשטרתית שידרוש בין היתר פיקוח ציבורי דמוקרטי על המשטרה ועל הפרקליטות, לאור הטיוחים המגמתיים של מח״ש.

עומר פינצ׳וק, פעיל מאבק סוציאליסטי הבהיר כי: "הקורבנות של האלימות המשטרתית הם גם אותם קורבנות של המדיניות הגזענית והקפיטליסטית של הממשלה הזאת שזורקת אנשים לעוני, זורקת אנשים מהבתים שלהם בזמן שהיא מגנה על אינטרסים של תשובה, של לבייב ושל שאר בעלי ההון שהיא משרתת. את התופעה של 'שיטור יתר' ואלימות משטרתית אנחנו לא רואים בשכונות הפאר וליד מגדלי היוקרה אלא בשכונות ובגטאות של יוצאי אתיופיה, בכפרים ערביים, במקומות עבודה ובשביתות — שם הם מפעילים את המשטרה ותוקפים אותנו".

אתמול דווח כי מספר שוטרים שהיו מעורבים בתקיפה של מייסם נחקרו באזהרה ב"חשד לתקיפה ושימוש בכוח שלא כדין". כלל לא מופרך שללא הרעש הציבורי — שכלל בין היתר שתי הפגנות בת״א וביקור סולידריות בחורה — גם זימון החקירה הזה לא היה מתרחש. כדי להבטיח שהמקרה הזה לא יסתיים בטיוח נוסף, דרוש מאבק שיחבר בין הקבוצות השונות שנפגעות מהאלימות המשטרתית ויבהיר לממשלה ולמשטרה שהן ניצבות מול כוח מאוחד ורחב שנחוש להיאבק.

*   התפרסם במקור באתר "הטלוויזיה החברתית"
הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.