ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
טירוף קפיטליסטי
שליש מהמזון בעולם הולך לפח
בזמן שכ־800 מיליון בני־אדם סובלים מרעב ומתת־תזונה, כ־1.6 מיליארד טונות של תוצרת נזרקים מדי שנה
1,554

1,554

בעולם שבו אי־השוויון והפערים הכלכליים והחברתיים הולכים ומתרחבים, בזמן שכ־795 מיליון בני־אדם סובלים מרעב ומתת־תזונה, שליש מהמזון המיוצר בעולם נזרק לאשפה: כ־1.6 מיליארד טון של תוצרת בכל שנה. כך דווח באחרונה ב"דה מרקר" ובחדשות ערוץ 10.

במקרים רבים, מזון נזרק לפני שהוא מגיע למדפי החנויות אך ורק משום שהוא לא עומד בסטנדרטים אסתטיים. בנוסף, סופרמרקטים דואגים שבכל עת היצע המוצרים יהיה גדול מהביקוש, כדי לא להפסיד לקוחות למתחרים — וכך למעשה הבזבוז מובנה במודל העסקי הקפיטליסטי שלהם.

לפי דו״ח האו״ם, מספיק לצמצם את הבזבוז כיום ברבע כדי שיהיה מספיק מזון להאכיל את כל האנשים שסובלים מתת־תזונה.

בכלכלה הקפיטליסטית, המתנהלת ללא תכנון וללא התחשבות בצרכים של החברה אלא רק בצבירת רווחים, אין אפשרות לפתור את המצב האבסורדי בו נזרק המזון שיכול להאכיל את הגוועים ברעב.

*   מתוך עיתון "המאבק", גיליון אוגוסט־ספטמבר 2016
הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.