socialism.org.il
די לרצח נשים!
להיאבק בסקסיזם ובפגיעה ברווחה
ארבע נשים נרצחו בתוך פחות משבוע ■ הממשלה עסוקה בהסתה גזענית וממשיכה לייבש את שירותי הרווחה ■ שלושה מקלטים לנשים מוכות בסכנת סגירה ■ מאבק רחב יוכל להביא שינוי
מערכת האתר
18.06.2017 23:31

פעילי ופעילות מאבק סוציאליסטי לקחו חלק בהפגנות שנערכו בשבת, 17 ביוני, בהשתתפות מאות מפגינות ומפגינים בתל אביב, בירושלים ובחיפה נגד רצח נשים. קיראו את הדברים הבאים, מתוך פלאייר ההסברה שהפצנו.


באופן מזעזע, ארבע נשים נרצחו בתוך פחות משבוע בידי בני זוג וקרובי משפחה.

בחצי השנה האחרונה מספר הנרצחות כפול ממספר האזרחים הישראלים שנהרגו בפיגועים באותה התקופה, אבל בממשלת נתניהו מביעים "זעזוע" רק כשיש הזדמנות למסע הסתה גזעני.

הממשלה מוצאת תמיד תקציבים כדי לספק הטבות מס ומענקים לבעלי ההון וכדי לתקצב רבנים ועסקנים מהימין הקיצוני שמסיתים נגד נשים, ערבים ולהט״ב, אך שלושה מקלטים לנשים מוכות נמצאים עכשיו בסכנת סגירה כי הממשלה לא מוכנה לספק אפילו את תקציבי הקיום הדרושים למקלטים הקיימים — 7 מיליון שקל בסה״כ! — וממשיכה לחנוק את תקציבי שירותי הרווחה.

איפה התקציבים למקלטים ולמרכזי סיוע לנשים? לשירותי בריאות הנפש ולטיפול בגברים אלימים? להשקעת משאבים מקסימלית בטיפול בתלונות? לחינוך ולהסברה? וליצירת אפשרויות פרנסה ודיור ראויות?

בארה״ב, אירלנד, פולין, ארגנטינה ובמדינות נוספות נשים מתארגנות, מפגינות ואף יוזמות שביתות במאבק נגד אלימות כלפי נשים ונגד התקפות של ממשלות על החיים ועל החירות שלהן.

גם כאן צריך להתארגן להפגנות, לאסיפות ולפעולות הסברה, ולדרוש מארגוני העובדות והעובדים ומארגוני הסטודנטים להתגייס לטובת המאבק בכל הכוח, ואם צריך, אז גם לשבות!

אנחנו דורשות ודורשים
  • להעביר מיידית את התקציב הדרוש למקלטים לנשים מוכות. די לייבוש התקציבי ולאיומי הסגירה על מרכזי ושירותי סיוע לנפגעות ולנפגעי אלימות במשפחה ואלימות מינית.
  • כן למתן שירותי תמיכה הולמים שיספקו מענה משפטי, רגשי ומעשי, לרבות סיוע כלכלי במידת הצורך, לשורדות ולשורדים של אלימות במשפחה, תקיפות מיניות ומעשי אונס.
  • פיקוח דמוקרטי של ארגוני נשים, ארגוני עובדים ונציגות הציבור הרחב על טיפול המשטרה באלימות במשפחה ובאלימות מינית.
  • סוף להפרטה ולייבוש התקציבי של מערכות הבריאות, החינוך והרווחה הציבוריות. להבטיח את רשת הביטחון החברתית לכל אישה המעוניינת לסיים מערכת יחסים נצלנית או אלימה.
  • מאבק של ארגוני העובדים, ובראשם ההסתדרות, נגד כל ההתקפות על ציבור העובדות והעובדים ועל העניים.
  • מאבק לשינוי סוציאליסטי של החברה כדי לעקור מהשורש את הגורמים הפוליטיים, החברתיים והכלכליים להסתה, למצוקה, לאלימות ולאפליה.