socialism.org.il
יום המאבק באלימות כלפי נשים
מאות הפגינו נגד הסקסיזם בתל־אביב
כ־300 מפגינים ומפגינות באווירה אנרגטית ומחאתית ■ קמפיין #MeToo צריך להיות רק ההתחלה ■ הצטרפו אלינו למאבק נגד מערכת רקובה של סקסיזם, אפליה, ניצול ואלימות
יהלי פלדמן
25.11.2017 22:00

ביום חמישי (23.11) הגענו מספר פעילות ופעילי מאבק סוציאליסטי להפגנה לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים. להפגנה, שאורגנה ע״י ארגון הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ועמותת רוח נשית, הגיעו כ־300 מפגינים ומפגינות באווירה אנרגטית ומחאתית. ארגון הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, נוער מרצ, עומדים ביחד, הנוער העובד והלומד וארגונים נוספים השתתפו בהפגנה.

לגוש של מאבק סוציאליסטי הצטרפו פעילות נוספות, שצעקו יחד עם חברות התנועה. הפעילות הובילו סיסמאות וקריאות נגד מדיניות סקסיסטית ונגד אלימות כלפי נשים בחברה. בנוסף לקריאות כמו "לא זה לא" ו"אף בגד הוא לא הזמנה לאונס", קראנו גם סיסמאות המתייחסות באופן ישיר להפרטות ולקיצוצים שהממשלה הנוכחית מקדמת נגד ארגוני נשים (חבל שהיו מספר מארגנות שניסו, ללא הצלחה, להשתיק את המסרים האלה), וסיסמאות המצביעות על מוקדי הכוח והשיטה הכלכלית כגורמים מרכזיים לאפליה.

הקשר בין השיטה הקפיטליסטית לבין האפליה של נשים בחברה הוא קשר בלתי נמנע שהכרחי לחשוף. המאבק במיזוגניה הוא מאבק פוליטי ותנועת מאבק סוציאליסטי תמשיך לתרום את חלקה ולהתעקש על מסרים פוליטיים ברורים המדגישים גם את הצורך בשינוי החברה מהשורש.

פעילות מאבק סוציאליסטי בהפגנה