socialism.org.il
ירושלים
"די, נמאס, לא רוצים את סיטיפס"
עשרות תושבים הפגינו מול משרדי מפעילת הרכבת הקלה בירושלים במחאה על מדיניות הקנסות הדרקונית ועל התעמרות בנוסעים
נעמי שמיר ונדב אהרוני, סניף ירושלים
16.11.2017 10:42

ביום שלישי, 14 בנובמבר, הפגינו עשרות מתושבי ירושלים מול משרדי 'סיטיפס', מפעילת הרכבת הקלה, וחסמו לאות מחאה את נתיב הנסיעה. ההפגנה, תחת הכותרת "מפסיקים לשים פס על ירושלים", התקיימה בעקבות פרסום מספר סרטונים המתעדים פקחים ופקחיות של סיטיפס "שלא רואים בעיניים" — מחלקים דוחות באופן שרירותי ואף מפעילים אלימות פיזית כלפי נוסעים.

בניגוד לטענות סיטיפס, המקרים שנחשפו אינם יוצאי דופן ומקרים כאלה מוכרים היטב לתושבי ירושלים. מדובר במדיניות החותרת לחלוב רווחים על חשבון הנוסעים, העובדים והקופה הציבורית.

המפגינים דרשו בין השאר להוציא את הרכבת מידי סיטיפס, לשנות את שיטת הקנסות, להדק פיקוח מצד משרד התחבורה ולשפר את השירות באמצעות הוספת עמדות תשלום ומידע בתחנות, הגברת תדירות הרכבת ועוד שעות פעילות, והוספת דיילי שירות.

פעילי סניף ירושלים של מאבק סוציאליסטי השתתפו בהפגנה. נזכיר שהתנועה גם תמכה במאבקם של נהגי הרכבת הקלה לשיפור תנאיהם. תמכנו בקריאות לביטול מדיניות הקנסות ולשיפור השירות, והסברנו שלא ייתכן שרכבת ציבורית, שעליה שילמו למעשה תושבי ירושלים — דרך מענקים מכספי ציבור, קנסות ותעריפי הנסיעה — מנוהלת תוך התעמרות בנוסעים ובעובדים.

אולם החלפת סיטיפס בתאגיד אחר שימקסם את רווחיו על חשבון צורכי התחבורה בירושלים לא תפתור את עיקר הבעיה. לכן קראנו גם להעברת הרכבת הקלה לבעלות ציבורית ולניהול שקוף ודמוקרטי בידי ציבור העובדים והנוסעים.