socialism.org.il
המאבק בשטח
המאבק החברתי החשוב ביותר במהלך חודשי הקיץ היה סביב הצעדות לירושלים והפעילות במאהל שהקימה ויקי כנפו יחד עם פעילות נוספות מול משרד האוצר. כחברי מאבק סוציאליסטי ניהלנו פעילות נרחבת במאהל, והעלינו את הצורך במאבק משותף של כל העובדים והמובטלים נגד המדיניות הכלכלית הפושעת של האוצר
ענת קם
16.09.2003 00:00

תל־אביב

כדי להראות לאמהות החד־הוריות הנאבקות בירושלים שגם בתל־אביב תומכים במאבקם, חברי הסניף המקומי החתימו עצומה באזור שוק הכרמל ובצלאל לתמיכה במאבק המשפחות החד־הוריות. העצומה זכתה לתגובות חמות.

השתתפנו גם בהפגנה נגד גירוש משפחות העובדים המהגרים, שזכתה לתמיכה נלהבת מצד העובדים הישראלים והמהגרים.

חברי מאבק סוציאליסטי ביקרו במאהל הנודד שהוקם בתל־אביב. העירייה באמצעות פקחים ויס״מניקים ניסתה לפנות את המאהל. חברי התנועה עזרו ליושבי המאהל לארגן התנגדות לפינוי, והפינוי נכשל.

חיפה

חברי הסניף בחיפה שיתפו פעולה עם קבוצת סטודנטים וצעירים שניהלו פעילויות מחאה והסברה בעיר נגד התוכנית הכלכלית. פעילויות הקבוצה כללו חלוקת מזון בחינם והפגנה חברתית כל יום שישי במרכז העיר. בפעילויות המשותפות עם קבוצת הסטודנטים העלינו את הצורך להרחיב את המאבק ולנהל דיונים פוליטיים סדירים כדי לתת לחברי הקבוצה את היכולת הפוליטית להציג אלטרנטיבה למדיניות הקיצוצים של הממשלה. פעלנו גם במאהל המחאה הנודד שהוקם בחיפה על ידי נציגות ונציגים ממאהל האמהות החד־הוריות, מאהל שזכה להתעניינות ציבורית גדולה. כמו כן השתתפנו במאבק נגד סגירת בית החולים הגריאטרי השיקומי פלימן.

ירושלים

החברים בסניף ירושלים השתתפו בשבועות האחרונים בפעילות שהתקיימה במאהל שהקימו ויקי כנפו וחברותיה החד־הוריות. מעבר להזדהות ולתמיכה בפעילות, ניהלנו במאהל שיחות מעניינות עם הפעילות והפעילים במאהל ועם תומכים אחרים שבאו למקום על האסטרטגיה שדרושה למאבק, על הצורך במהפכה ועל סוציאליזם. במקביל עורך הסניף דוכני הסברה בשכונת קריית יובל בכל יום שישי. השתתפנו גם בהפגנת הבדואים נגד הריסת בתים שנערכה מול משרד ראש הממשלה. בשבוע הראשון ללימודים נערך קמפיין בתי ספר בכמה מוסדות חינוך בעיר.

רחובות

סניף רחובות ניהל פעולות הסברה וגיוס במרכז העיר ובבתי ספר באזור. בנוסף השתתפנו במאבקם הצודק של עובדי אורלייט בנס ציונה (ראו כתבה בנושא), וסייענו לפנינה דמארי, אם חד־הורית העומדת בפני פינוי. כמו כן ערכנו פגישה פומבית והחתמנו עצומת תמיכה במאבקן של האמהות החד־הוריות.

באר שבע

סניף באר שבע נמצא בימים אלה בשלבי הקמה ומתחיל לקיים פגישות סדירות ופעילויות בעיר.

רמלה ולוד

חברי מאבק סוציאליסטי מסניפים שונים בארץ השתתפו גם בהפגנה נגד הריסת בתים ברמלה ולוד — שם קראו הפלאיירים שלנו למאבק משותף ומיליטנטי של כל העובדים והמובטלים בערים המעורבות, יהודים וערבים, נגד כל הריסה של בית ופינוי של משפחה שלא עמדה בתשלומי המשכנתה או שכר הדירה, ולהשקעה מאסיבית בבניית דירות חדשות ושיפוץ דירות קיימות.

כנס של האירגון העולמי

שמונה מחברי התנועה השתתפו בכנס הקיץ השנתי של ה־CWI התנועה הסוציאליסטית הבינלאומית שמאבק סוציאליסטי היא חלק ממנה, שנערך בבלגיה. בכנס, שנמשך חמישה ימים מלאים והיה הגדול ביותר מאז שנות השמונים, השתתפו כ־300 צעירים, עובדים ופעילי איגודים מקצועיים משלושים מדינות שונות, מארה״ב ועד קשמיר. הנושאים העיקריים שנידונו בכנס היו העלייה במאבקי עובדים ושביתות באירופה, המשבר הכלכלי העולמי וההסתבכות האמריקאית בעיראק.

חברים חדשים

בחודשיים האחרונים יש עלייה משמעותית בהתעניינות בתנועה, ושבעה חברים חדשים כבר הצטרפו ונכנסו לפעילות בסניפים השונים.