socialism.org.il
התקפות האוצר מול התשובה שלנו
מה צריך לעשות כנגד התקפות האוצר?
מערכת עיתון המאבק
03.11.2003 00:00

התקפות האוצר

התשובה שלנו

תשכחו מזכות השביתה!

לא מספיק שכבר היום לא כל השביתות חוקיות (לעובדים אסור לצאת לשביתות סולידריות, לדוגמה), עובדים ייאלצו להודיע על שביתה חודשיים מראש (במקום שבועיים היום). האוצר גם מנסה למנוע שביתות דרך איום בהרעבה — אי תשלום שכר בזמן עיצומים או שביתות.

לא לציית לצווים של בתי־הדין לעבודה.

כשאנחנו חייבים לשבות כדי להגן על עצמנו, לא נחכה חודשיים כדי שיטבחו אותנו. באותו אופן, אנחנו חייבים להתעלם מהחלטות שקובעות לנו מה משך השביתה המותר ומצווי־הריתוק שהממשלה מוציאה באמצעות בתי הדין לעבודה. ואם האוצר מכריח אותנו לשבות, לא נחזור לעבודה בלי תשלום מלא על ימי העיצומים והשביתה!

גונבים לנו את הפנסיה!

האוצר הודיע שיעלה את גיל הפרישה לפנסיה, לגברים ונשים, ל־67, מה שימנע קבלת עובדים חדשים, בזמן שקיימים מעל לרבע מיליון עובדים לא מועסקים. מי שתפרוש/יפרוש קודם בגלל שחיקה או נזק בריאותי יפסיד עשרות אחוזים. המנהלים החדשים של הקרנות ישחקו עם הכסף בבורסה וינהלו אותו במטרה לעשות רווח לעצמם, ואת ההפסדים אנחנו נשלם.

פנסיה ממלכתית לכל עובד.

הפנסיה חייבת להיות בגובה שכר מינימום לפחות שיעמוד על 5,000 ש״ח לחודש, כדי להספיק לקיום מינימלי היום. הורדת גיל הפרישה ל־55 בלי לפגוע בגובה הפנסיה וקיצור שבוע העבודה בלי פגיעה בשכר ייצרו מקומות עבודה חדשים. בנוסף צריך לבצע פרויקטים שיענו על צורכי האוכלוסייה, כמו בנייה של דיור נוסף והשקעה בתשתיות לתחבורה ציבורית

פיטורים של אלפי עובדים!

תוכנית האוצר מדברת על קיצוצים רוחביים במשרדי הממשלה בגובה 15%, שמלבד פגיעה אנושה בשירותים שאנחנו מקבלים, יכללו פיטורים המוניים של אלפי עובדי מדינה. האוצר גם מעודד את חברות כוח־האדם והמעסיקים. מעכשיו עובד יעבוד בחברת הקבלן 3 שנים לפני שיוכל להפוך לעובד קבוע, במקום 9 חודשים היום.

להשתלט על כל מקום עבודה שמפטר.

העובדים צריכים להשתלט על כל מקום עבודה שמפטר או מאיים לסגור ולהעביר אותו לבעלות ציבורית בניהול דמוקרטי של העובדים. חיסול כל חברות כוח־האדם. העברת עובדי כוח האדם ועובדי הקבלן לתעסוקה ישירה וקליטתם באיגודי העובדים.

סיכול ממוקד לבריאות, לחינוך ולרווחה!

האוצר מתכנן פגיעה קשה בדיוק בכל מי שכבר אין לו מה לתת. חוק הדיור הציבורי יבוטל, ויחד איתו יבוטלו גם ההלוואות לדיור. התקציב של מה שהשלטון מכנה "מערכת החינוך" יקוצץ בפעם המי־יודע־כמה. תיושם "תוכנית ויסקונסין" למלחמה במובטלים, שבארה״ב הפכה אלפים מהם להומלסים.

השקעה מסיבית בשיקום השירותים החברתיים.

העלאת שכר הרופאים, האחיות, המורות והעובדים הסוציאליים והשקעה מסיבית בתוספת מיטות אשפוז וכיתות. חינוך ובריאות איכותיים בחינם לכולם. המימון יבוא בין השאר מביטול כל ההטבות והפטורים ממס לחברות שניתנו בעשרים השנים האחרונות, בשווי עשרות מיליארדים בשנה. חברה שלא תשלם תועבר לבעלות ציבורית.

הפרטות בלי גבולות!

היום זה מע״צ (לאוצר לא אכפת מהבטיחות בדרכים) והפרטה של הנמלים, ומחר אל־על, בתי הזיקוק, הרכבת, חברת החשמל ומקורות. כל ההפרטות, כמו שאפשר לראות בעולם, יפגעו בעובדים ויובילו בטווח הארוך לשירות גרוע ויקר יותר לצרכנים.

ביטול מיידי של כל תוכניות ההפרטה.

העברת הבנקים והחברות הגדולות השולטות בכלכלה לבעלות ציבורית בניהול דמוקרטי של העובדים, בשיתוף נציגי הצרכנים — הפתרון היחיד לאנרכיה, לבזבוז ולשחיתות. הקמת ממשלת עובדים שתתכנן ותנהל את הכלכלה לפי צרכים ולא רווחים.