ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
נלחמים בקפיטליזם מסביב לעולם
מאבק סוציאליסטי היא חלק מהתנועה הבינלאומית CWI, שלה סניפים פעילים ברחבי העולם. אלו כמה מהפעילויות החשובות של התנועות והמפלגות האחיות שלנו בשבועות האחרונים.
2,164

2,164

סרי־לנקה

ניצחון! לאחר שביתה זכו הרופאים בסרי־לנקה להטבה במשכורותיהם. הממשלה ניסתה לגלגל את מחיר ההטבות על שאר עובדי שירותי הבריאות באמצעות קיצוצים ואי סדירות במשכורות. לאחר הפגנות גדולות (עד 15,000 איש) ושביתה של כל מערכת הבריאות, זכו עובדי שירותי הבריאות של סרי־לנקה גם הם לניצחון, והמעבידים נכנעו לדרישותיהם. ממובילי המאבק היה סרנפאלה פאליהנה, חבר באיגוד הרפואי של סאנרג׳ה ובסניף סרי־לנקה של התנועה.

גרמניה

באחד בנובמבר נערכה בברלין הפגנה גדולה כנגד תוכנית אג׳נדה 2010, שמכוונת לחסל את מה שנשאר ממדינת הרווחה בגרמניה. בהפגנה השתתפו 150,000 איש, ביניהם חברי תנועת האחות שלנו (האלטרנטיבה הסוציאליסטית) שהיו בראש מארגני ההפגנה (המנחה של האירוע הינו חבר התנועה, ובין הדוברים היה גם אחד מבני הנוער החברים בתנועה). סניף התנועה הגרמני קורא לאיגוד הגדול ביותר, ה־DGB, לצאת לשביתה כללית של יום אחד, ולכל האיגודים המקצועיים להתאחד.

אוסטריה

לאחר החלטת הממשלה האוסטרית להמשיך בהפרטת מערכת הרכבות פתחו עובדי הרכבת בשביתה. השביתה מעוררת הדים גדולים. חברי הסניף האוסטרי של התנועה תומכים במאבקם של העובדים, מפיצים פליירים שמציעים להם אסטרטגיה לניצחון, מארגנים הפגנות ונפגשים עם העובדים. הפליירים שלהם זכו לתגובות טובות רבות בווינה, צפון אוסטריה וזלצבורג. שביתה זו היא חלק מהתעוררות כללית של מעמד העובדים האוסטרי בזמן האחרון, לאחר תקופה של חמישים שנה שבהן האיגודים קיימו "שותפות" עם המדינה והמעסיקים.

ניגריה

העובדים בניגריה נאבקים נגד המדיניות הניאו־ליברלית של הנשיא אובסנג׳ו ונגד העלייה החדה במחירי הדלק. מוקדם יותר השנה כבר נערכה שביתה המונית כללית שסיכלה חלקית את תוכניות הממשלה. חברי התנועה בניגריה היו המובילים בקואליציית הארגונים שתיאמה והובילה את ההכנות לשביתה כללית, והאיום בשביתה הספיק כדי להכניע את הממשלה ולהביא לביטול ההעלאה החדשה שתוכננה במחירי הדלק, שהיתה מביאה לעלייה במחירי החימום והתחבורה הציבורית. התפקיד המוביל שמילאו החברים הביא מצטרפים חדשים רבים לתנועה בניגריה.

בלגיה

נעצרו מאות פעילים, ביניהם חברי התנועה, עקב דיכוי של המשטרה בהפגנה נגד נאט״ו בבלגיה. בתחילת נובמבר ערך סניף הבלגי של ה־CWI את הוועידה הארצית הגדולה ביותר שלו עד כה. במפגש נכחו 134 משתתפים מ־17 סניפים שונים בתוך המדינה והוא סוכם בהצלחה גדולה.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.