socialism.org.il
מאבק בעולם
מאבק סוציאליסטי היא חלק מתנועה עולמית הנקראת CWI. ל־CWI סניפים פעילים ברחבי העולם. אלו חלק מהפעילויות של המפלגות האחיות של מאבק סוציאליסטי בשבועות האחרונים
רועי מנדלסון
10.03.2004 08:45

בברזיל שנה אחרי הבחירות שבהם זכה לולה, מנהיג מפלגת העובדים (PT), האכזבה משלטונו ומבגידתו בבוחרים להם הבטיח שינוי הביאה להקמה של מפלגת עובדם חדשה, "התנועה הסוציאליסטית־דמוקרטית השמאלית" שבין מקימיה הסניף הברזילאי של ה־CWI. המאבקים הרבים של תנועות השמאל ושל איגודי העובדים בברזיל, הגדול בהם הוא מאבק האיכרים חסרי האדמות, שהביאו לעליית ה־PT לשלטון, יצרו ציפיות גדולות מהממשלה שלא התמלאו, וחברי פרלמנט שגורשו מה־PT לאחר שסירבו להצביע בעד פגיעה בפנסיות היו בין היוזמים של המהלך להקמת מפלגת עובדים אמיתית. לכנס ההקמה של המפלגה החדשה הגיעו 7,000 איש, ואיסוף 500,000 החתימות הנדרשות להקמת מפלגה צפוי להסתיים בתקופה הקרובה.

בחלקים נרחבים של אירופה ננקטים צעדים חריפים במתקפה נגד אוכלוסיית המהגרים.

בהולנד הממשלה הימנית החליטה על גירוש 26,000 מהגרים יחד עם חוקי הגירה חדשים. בתגובה להחלטה זו החל גל הפגנות בכל הולנד. הסניף ההולנדי של ה -CWI, 'אופנסיף', מנהל קמפיין כנגד החלטה זו. הקמפיין "לזרוק את הממשלה, לא את המהגרים" זוכה לתמיכה רבה, והפגנה כלל־ארצית נגד גירוש המהגרים נקבעה ל־10 באפריל.

בשבדיה נחקקו חוקים חדשים המגבילים את ההגירה ופוגעים קשות במהגרים. האיגודים המקצועיים מקימים חזית כנגד הניצול של עובדים זרים. לאחר הצלחתו בקמפיין כנגד ההצטרפות לגוש היורו, הסניף השבדי של ה־CWI מנהל קמפיינים כנגד החקיקה המפלה.

הפורום החברתי העולמי נערך השנה במומבאי בהודו ונמשך כשבוע. עובדים, מובטלים וצעירים רבים מהאזור הגיעו כדי לחפש דרך למאבק ואלטרנטיבה חברתית. למרות ניסיונות של עמותות לקבוע את הקו המוביל באירוע, ושל עסקנים פוליטיים (שמשתייכים כביכול לנישה "החברתית", כשבפועל היו אחראים בעצמם לביצוע מדיניות שתקפה קשות את העובדים בשנים האחרונות) להוביל אותו, נערכו דיונים רציניים. חברים ממספר תנועות אחיות שלנו השתתפו, והצליחו למשוך אלפים להתעניינות ברעיונות, לדיונים ולשיחות — יותר מכל אירגון אחר שהגיע; מאות קנו את עיתוני התנועה. מעל למאה איש ממדינות באזור הביעו רצון להצטרף ל־CWI, לא כולל קבוצה הודית של כאלף פעילים הקרובה אלינו ברעיונותיה, שעשויה להצטרף בעתיד הקרוב.