socialism.org.il
קריית־שמונה
קטיושה כלכלית
אחרי ארבעה חודשים שבהם עובדי המתנ״ס בקרית־שמונה לא ראו אף שקל ממשכורתם ויותר מחודש שבו לא שולמו המשכורות לעובדי העירייה, פושעי האוצר הנחיתו על העיר מוכת העוני והאבטלה גזירה חדשה: סגירת כל תחנות מד״א באצבע הגליל, סגירת חדר המיון הקדמי בקריית שמונה וצמצום חד של מספר האמבולנסים המוצבים באזור
עומר גולן
01.11.2004 10:24

בעיני הקפיטליסטים ומשרתיהם, בריאות, תרבות, חינוך ושירותים עירוניים אינם זכויות אלא פריבילגיות, הנקנות בכסף. ומי שאין לו? מצדם, שילך לעזאזל.

הלנת השכר (שבגללה כמה עובדים כבר הסתבכו עם ההוצאה לפועל ואחרים פנו להלוואות של השוק האפור כדי שיהיה להם מה לאכול) היא רק צעד ראשון במדיניות האוצר, במטרה לסחוט מהעובדים, שכבר סבלו בעבר מ"תוכניות התייעלות" והוצאה לפנסיה מוקדמת של רבים מחבריהם, הסכמה ל"תוכנית הבראה", שאינה אלא פיטורים המוניים וקיצוץ דרסטי במשכורות של מי שיישאר.

בנוסף לכך, חלק גדול משירותי המתנ״סים נמצאים בסכנת סגירה. בקריית־שמונה, שבה הספרייה הציבורית וכמעט כל שירותי התרבות מסופקים לתושבים על ידי המתנ״ס, מדובר, פשוטו כמשמעו, בחיסול התרבות בעיר. ל"הבראה" בעירייה יהיו השלכות דומות בתחומי התברואה, התחזוקה והשירות לאזרח.

העובדים יוצאים למלחמה

עובדי המתנ״ס נמצאים בשביתה מלאה מאז השבוע האחרון של אוקטובר, ועובדי העירייה הצטרפו אליהם למאבק, שכולל שביתה, שבוע לאחר מכן. אך ראש העיר (שנסע לצרפת על חשבון העירייה) ומקורביו, המקבלים את שכרם המנופח כסדרו, מנסים לתקוע טריז בין העובדים, ולשחק בהפרד ומשול בין עובדי העירייה לאחיהם שבמתנ״ס.

רק מאבק מאוחד של שני הוועדים, בשיתוף עם עובדי מד״א ועם ציבור התושבים, יוכל לאיים על מדיניות ההרעבה של האוצר ומשרתיו בעירייה וגם לנצח אותה. כדי שמאבק כזה ינצח צריך להקים ועד פעולה משותף לכלל ציבור העובדים בעיר. העובדים והתושבים שיפעלו יחד בוועד הפעולה יוכלו לעבור ממגננה למתקפה ולפעול כדי להחזיר תקציבי עירייה שנלקחו, לדאוג שייווצרו מקומות עבודה למובטלים ושהרווחה, הבריאות והתרבות לא יהיו שק החבטות העירוני. כך אפשר יהיה ליצור את הבסיס להחזרת העיר לידיהם של אלו הראויים לה באמת — עובדי ותושבי קריית שמונה!