socialism.org.il
מאבק בכל הארץ
יותר ויותר אנשים מגלים שהמוצא האחרון שנותר להם הוא להילחם מול הממסד, כדי להבטיח לעצמם ולמשפחתם את הזכויות ותנאי החיים הבסיסיים המגיעים להם. כתנועת עובדים, מאבק סוציאליסטי קבעה לעצמה מטרה להשתתף בכל מאבק חשוב נגד דיכוי ובעד שיפור תנאי העבודה והחיים של העובדים, להציע את הדרך הסוציאליסטית ולחבר ולאחד את מעמד העובדים לתנועה אחת שתוכל לנצח את השיטה הקפיטליסטית
אייל עצי־פרי
01.12.2004 06:26

המאמצים של התנועה מושקעים בפעילות היומיומית שלנו בקרב מעמד העובדים: ברחובות, בשכונות ובמקומות העבודה, במפעלים ובוועדי עובדים, בבתי הספר ובאוניברסיטאות. בתקופה האחרונה יש עלייה עצומה בהתעניינות ברעיונות שלנו, כפי שניתן לראות גם ממכירות הגליונות האחרונים של "המאבק", שנמכרו כולם בתפוצת שיא. בקריית שמונה הסניף החדש שלנו כבר מעורב בשלושה מאבקי עובדים: של עובדי העירייה, המתנ״ס ומד״א, ומארגן אסיפה פומבית שתהיה הבסיס לבניית ועד פעולה של העובדים והתושבים.

סניף חיפה מעורב במאבק הכבאים שאינם מקבלים משכורות, וממשיך במעורבות במאבק עובדי הנמל נגד ההפרטה, מעורבות שבזכותה גם הצטרף לתנועה עובד נמל מתוך קבוצת עובדים שמביעים התעניינות ונמצאים בקשר רציף עם התנועה.

החברים בירושלים מקיימים פעילויות ודוכני הסברה מדי שבוע באזור התחנה המרכזית וקריית היובל, וזוכים להתעניינות יוצאת דופן מצד התושבים. כמו כן השתתפו חברי הסניף, לצד חברים מהסניפים האחרים, בהפגנות נגד תקציב 2005 ובהפגנות נגד המשך הכיבוש המיותר בשטחים.

סניף תל־אביב ארגן אסיפת רחוב מוצלחת בגן מאיר ופגישה פומבית בנושא הקיצוצים וההתנתקות. הפעילות בשכונת פלורנטין שהסניף עורך כבר תקופה ארוכה נושאת פרי, עם תושבים שמחכים לעיתונים שלנו, מזמינים את החברים שלנו לישיבות של ועד השכונה ומנהלים איתנו שיחות פוליטיות ערות. הסניף היה מעורב גם בשביתת המכללות באמצע אוקטובר כנגד החלטת הממשלה להכפיל את שכר הלימוד במכללות.

בסניף ראשל״צ, שהוא סניף חדש, החברים התחילו בפעילות ב"שיכון המזרח" וכבר יצרו קשר מצוין עם תושבי השכונה.

מעולם לא היו הרעיונות של הארגון שלנו כל כך רלבנטיים לצרכים ולבעיות של הרוב המוחלט של העובדים והציבור. כדי להמשיך ולהפוך את הרעיונות האלה לכוח ממשי יש צורך להגביר את הפעילות בשטח, מה שיוכל להיעשות רק בעזרת עוד פעילים, עוד סניפים ועוד משאבים כדי להדפיס עוד עיתונים ועוד חומרי הסברה.

במציאות הסיוטית של הקפיטליזם העובדים והנוער מחפשים אלטרנטיבה. האלטרנטיבה הסוציאליסטית זקוקה ללוחמים של מעמד העובדים שייאבקו למען האינטרסים של העובדים. במאבק הזה מאבק סוציאליסטי מביאה קבלות, וקוראת למעמד העובדים להצטרף למאבק למען חברה שמנוהלת לטובת הצרכים של הכלל ולא למען רווחי המיליונרים. הצטרפו אלינו!