socialism.org.il
"על כל גירוש של מהגר – יש קבלן שמתעשר"
במוצ״ש, ה־15 באוגוסט, התקיימה צעדת מחאה בדרום תל־אביב בקריאה להפסקת הגירוש והניצול של מהגרי־עבודה בישראל
יהונתן דיין, סניף דרום ת״א
21.08.2009 10:59

תנועת מאבק סוציאליסטי השתתפה יחד עם מספר אירגוני מאבק נוספים בצעדת המחאה ובהפגנה נגד המצוד אחר מהגרי־עבודה ומשפחותיהם, נגד מדיניות הגירוש ונגד הניצול המחפיר.

לאחר שמייד בתום ההפגנה הקודמת, שהתקיימה ב־1 באוגוסט (שעות ספורות לפני הפיגוע ההומופובי בת״א), ביצעו המשטרה ויחידת הגירוש "עוז" מעצרים נרחבים בדרום ת״א, הייתה הפעם נוכחות מועטה יותר של משפחות מהגרי־עבודה בהפגנה.

צילום: אקטיבסטילס

במהלך הצעדה וההפגנה, קראנו סיסמאות, כגון: "על כל גירוש של מהגר יש קבלן שמתעשר", "אין ילדות לא חוקיות יש ממשלות גזעניות", ו"no deportation — fight for liberation" (לא לגירוש — להילחם למען שיחרור). הדגשנו שחיבור עם ועדי עובדים והתארגנויות נוספות יוכל לחזק משמעותית את המאבק, כמו גם סולידריות עם עוד מאבקים חברתיים בתקופה הנוכחית.

המאבק שהצליח עד כה לדחות את תוכניות הממשלה לגירוש ילדי המהגרים, צריך להמשיך ולהתרחב, כמאבק נושם ובועט, כדי להגיע להישגים גדולים יותר. התארגנות רחבה יותר תוכל לאפשר גם מניעה נקודתית של מעצרים.

צריך לפרוץ את מחסומי התקשורת, להשתיק את אמצעי הפחד שמפעיל הממסד הגזעני ולגרום להתארגנות מאסיווית של העובדים במאבק, ולא רק מהגרי־עבודה ומשפחותיהם. חשוב להבהיר שתמיכה במאבק הזה חשובה גם עבור כלל העובדים — יהודים, ערבים, מהגרים — ושזה מאבק שנוגע לכול אחד ואחת מאיתנו שסובלים מדיכוי ומניצול במקום העבודה.