socialism.org.il
קזחסטאן
פעיל סוציאליסטי ידוע הותקף באכזריות ע״י ביריונים ואושפז
בשעות הערב המאוחרות של ה־22 בספטמבר, איינור קורמנוב, פעיל מוביל בתנועת 'ההתנגדות הסוציאליסטית' (ארגון־האחות הקזאחי של תנועת מאבק סוציאליסטי), הותקף באכזריות על־ידי ביריונים אלמוניים בפתח ביתו שבעיר אלמאטי. הוא כרגע מאושפז וסובל מזעזוע מוח ופגיעות ראש. הוא שבר אצבע וחבול קשה בכל גופו
CWI קזחסטאן
24.09.2009 08:33

בהסתמך על מאפייני הפציעות של איינור, הוא הותקף באמצעות כלי כבד, כנראה מוט מתכת. הוא הותקף מאחור, ללא כל אזהרה, ולמרות שלא היו לו סיכויים רבים להתגונן, איינור התנגד לתקיפה והצליח לחזור לדירתו לפני קבלת הטיפול הרפואי הדחוף.

תומכי 'ההתנגדות הסוציאליסטית' ביקרו את איינור בבית־החולים ומדווחים שהוא מרגיש טוב ביחס למצבו. פצעיו נחבשו ונתפרו והוא קיבל טיפול רפואי נוסף.

בלתי מתקבל על הדעת להגדיר כ"מקרית" תקיפה מהסוג הזה של פעיל ידוע במיוחד. עבור פעילים בקזחסטאן ברור שהתקיפה הזאת "הוזמנה". בתור פעיל עם פרופיל ציבורי גבוה במאבקים להגנת האנשים העובדים והעניים, איינור היה כבר זמן רב מטרה (הוא נעצר ונכלא על־ידי המדינה שוב ושוב בגין האשמות בדויות, כולל מעצר של 15 יום ב־22 ביולי).

באחרונה איינור הוביל פעילות חשובה להגנת עובדים בשני מפעלים גדולים בעיר: מפעל הרכב של אלמאטי וגם המפעל לציוד הנדסי כבד של אלמאטי (AZTM). בעזרתו הפעילה של איינור, עובדים במפעלים אלה פתחו בשביתה והשתתפו בהתכנסויות מחאה ופעולות אחרות של "מרי אזרחי". המאמצים האלה הביאו להצלת מאות מישרות במפעל הרכב ונמנעה פשיטת־רגל וקריסה.

הבוסים עושים כל מה שביכולתם כדי לוודא שההתרחשויות האלה לא יחזרו על עצמן גם במפעל AZTM, שבו המאבק להצלת המפעל רק בתחילתו. הבעלים של אותם המפעלים הגדולים — שנירכשו במחירים נמוכים במהלך תהליך ההפרטה –מנסים לאלץ את המפעלים להכריז פשיטת־רגל כשלב לקראת פיצול נכסים.

מי שעומדים מאחורי התקיפה האכזרית והפחדנית של איינור, ללא ספק תיכננו שהיא תשמש "דוגמא" — כדי להבהיל את כל מי שנאבקים יחד עם איינור. אבל הם טעו בהערכתם. איינור הוא לא אדם שניתן להרתיע בהפחדה. המאבק למען זכויות של עובדים ושל קבוצות מדוכאות אחרות בקזחסטאן יסלים בתגובה לתקיפה הזאת.

חברי 'ההתנגדות הסוציאליסטית' זועמים ונחושים להתנגד לכל תקיפה. אנחנו קוראים לתומכים שלנו ברמה הבינלאומית, לפעילי איגודי עובדים ולארגונים חברתיים למחות כנגד הניסיון לרמוס באמצעי טרור כוחות אופוזיציה בקזחסטאן. אנחנו דורשים את מעצרם לאלתר של האשמים בתקיפה הפחדנית של עמיתנו ואת חשיפתם של האחראים לה.

אנו קוראים לתומכים לשלוח הודעות מחאה לשגרירות קזחסטאן בישראל ולאתר הממשלה העירונית של אלמאטי בכתובות הבאות:

קונסול קזחסטאן בישראל, אוראזוב טימור (Orazov Timor)
[email protected]

ציר־יועץ לעניינים פוליטיים ומסחריים־כלכליים, יאקובאייב אריק (Yakubayev)
[email protected]

אתר הממשלה העירונית של אלמאטי
http://www.almaty.kz/page.php?page_id=416&lang=2

הודעות סולידריות אפשר לשלוח ישירות לאיינור דרך כתובת המייל:
[email protected]

נישמח אם תכתבו גם את תנועת מאבק סוציאליסטי להודעות השונות בכתובת הבאה, וכמו כן אם אתם מוכנים להשתתף במשמרת־מחאה מול השגרירות שלחו לנו גם כן הודעה:
[email protected]