socialism.org.il
אקרשטיין ירוחם
שביתה ללא הגבלת זמן
בתגובה להשעיית עובד שהגיע לדיון בעניין העובדים בבית־הדין הארצי לעבודה, פתחו העובדים בשביתה ללא הגבלת זמן, והם דורשים לקיים עימם מו״מ באופן מיידי. ההנהלה שכרה ביריונים לשבירת השביתה
עידכון מאירגון כוח לעובדים
15.03.2010 04:48

החל מיום א', ה־14.03, משביתים עובדי מפעל אקרשטיין ירוחם, המאוגדים באירגון כוח לעובדים, את המפעל במחאה על כך שההנהלה השעתה מיום חמישי את גברוש חיימוב, כיוון שהגיע לדיון בבית־הדין הארצי לעבודה בירושלים.

ההנהלה מסרבת לנוכחות נציג מטעם וועד העובדים בבירור שאמור להתקיים לעובד, גברוש חיימוב, זאת למרות שהעובד דובר הרוסית ואינו שולט בשפה העברית, ונציג הוועד מבקש לתרגם עבורו את הנאמר. במידה וההנהלה לא תאפשר לנציג הוועד להיכנס לבירור תימשך השביתה עד למועד לא ידוע.

ביום ב', ה־08.03, השתתפו פועלים ממפעל אקרשטיין בירוחם בדיון תקדימי שעסק בעניינם ושהתקיים בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים. הדיון בא בעקבות עירעור על פסיקת בית־הדין לעבודה בבאר־שבע שהכיר בוועד עובדי המפעל בירוחם כוועד יציג וחוקי.

גברוש חיימוב, שהגיע לדיון בירושלים, הושעה מיום ה', ה־11.03, מעבודתו בטענה שהוא לא קיבל אישור להשתתף בדיון — זאת למרות שקיבל אישור בעל־פה ממנהל במפעל.

פעולה זו מצטרפת לסירובה המתמשך של הנהלת אקרשטיין לכבד את פסיקת בית־הדין האזורי לעבודה, שחייבה אותה לשבת למו״מ עם וועד העובדים במפעל בירוחם. כמו כן, ההנהלה אינה חוסכת בניסיונות לחבל בקיומו של הוועד החוקי, בין היתר באמצעות ניסיון להעביר תבניות ייצור מהמפעל בירוחם למפעלים אחרים ובאמצעות איומים על נציגי וועד העובדים.

ההנהלה שוכרת ביריונים — בואו להפגין

חברת אקרשטיין הביאה עד כה כ־15 שומרים וביריונים למפעל בירוחם ובכוונתה להביא נוספים ככול שתוכל להשיג. העובדים זקוקים לכמה שיותר מתנדבים בכדי שהדבר ירתיע את הביריונים מלנקוט כלפיהם אלימות ולנסות לסלקם בכוח ובניגוד לחוק משטח המפעל.

זה הזמן להגיע לירוחם ולמשמרות מחאה וסולידאריות מול הנהלת אקרשטיין בהרצליה!

כל מי שמעוניין/ת להגיע לירוחם נא לדבר עם עמית דויטשר, ב־054.331.1748 או עם אסף בונדי ב־050.498.39.43. כל מי שמעוניין/ת להגיע להרצלייה, בבקשה לדבר עם דורון טימור, ב־052.896.56.35.

אסור שהאלימות שהצליחה לשבור את העובדים במפעל "חיפה כימיקלים דרום" בשנת 2003 תצליח לרשום הצלחה נוספת מול עובדי אקרשטיין ירוחם!

לפרטים נוספים, כנסו לבלוג מאבק עובדי אקרשטיין בירוחם: http://ackerstein.workers.org.il