socialism.org.il
אחד במאי 2010
מתאחדים במאבק לסוציאליזם
נגד הניצול, הדיכוי ושלטון ההון
פלאייר של התנועה
28.04.2010 12:03

 להורדת גירסת PDF ליחצו כאן

לרגל יום העובדים הבינלאומי, תנועת מאבק סוציאליסטי שולחת ברכת סולידאריות לעובדים, למחוסרי־העבודה, לגימלאים, לנוער ולצעירים עובדים, ולמי שנבעטו למחוזות העוני, בישראל, בשטחים הפלסטיניים וברחבי העולם. אנחנו מצדיעים לאלה שנלחמים ונלחמות למען אחדות העובדים במאבק, ונגד ניצול, אפליה ודיכוי, ביריונות הימין ומשפחות ההון, ונגד כיבוש ומלחמות שווא.

תופעת העובדים העניים מתרחבת והולכת, הקפיטליזם בישראל מסוגל להציע לצעירים ולנוער רק עתיד של ניצול מוגבר, דיכוי, גזענות, הרס סביבתי וסכסוך לאומי מדמם.

כלי התקשורת של בעלי־ההון מדווחים לנו שהמשבר הכלכלי כבר מאחורינו. אז מה אם מדינות מערב אירופה במיתון... אז מה אם כלכלות יוון, ספרד, אירלנד ופורטוגל על סף פשיטת רגל — העיקר שהבורסה בישראל עולה. המשבר אומנם לא פגע בינתיים בכלכלה הישראלית באותה עוצמה כמו במדינות אחרות, אבל לצערנו הוא רחוק מסיומו. הבורסה בתל־אביב חזרה לשבור שיאים, אבל האנשים העובדים לא מרוויחים מכך דבר מלבד עוד פיטורים, הרעות בשכר ובתנאי העבודה, קיצוצים בתקציב והפרטה מתמשכת של השירותים הציבוריים.

אלפים יוצאים להיאבק

בכול העולם מתעוררת מחאה נרחבת נגד הניסיון להפיל את מחיר הכישלון של הקפיטליזם על גב האנשים העובדים והנוער.

גם בישראל אנו עדים לגל של התארגנויות עובדים ומאבקים חברתיים חשובים נגד ההתקפות האחרונות של הממשלה והמעבידים — בין היתר במסגרת אירגון כוח לעובדים. העובדות הסוציאליות יוצאות למאבק נגד הפרטת השירותים הציבוריים ולמען שיפור תנאי העבודה שלהן. עובדי מפעל אקרשטיין בירוחם התארגנו כדי להילחם לשיפור התנאים שלהם. ישראלים ופלסטינים, יהודים וערבים לוקחים חלק במאבקים משותפים נגד גזענות, אפליה ודיכוי על רקע לאומי בשטחים ובתוך ישראל. עשרות אלפים השתתפו במחאה הנרחבת נגד ההומופוביה בקיץ.

משלבים כוחות נגד הדיכוי

ממשלת הימין הקיצוני של ביבי־ברק־ליברמן ממשיכה לפעול במלוא המרץ לחיזוק ההפרדה בין יהודים ופלסטינים ולהגברת הדיכוי בשטחים, ההסתה הגזענית והאפליה הממוסדת נגד האזרחים הערבים בישראל. התשובה צריכה להיות במאבק מאוחד של צעירים ועובדים, יהודים וערבים, למען פרנסה הוגנת ושיפור תנאי המחייה, סוף לסכסכנות ולגזענות, סוף לכיבוש ולדיכוי הפלסטינים, התנגדות לפעולות טרור, ולמען ביטחון ושלום אמיתיים ועתיד משותף.

נאבקים למען חברה סוציאליסטית

יש צורך דחוף באיחוד המאבקים השונים במסגרת מטה מאבק משותף של אירגוני עובדים, אירגוני סטודנטים, אירגונים חברתיים, מפלגות ותנועות סוציאליסטיות. חזית כזאת תעמוד גם נגד הגזענות, השוביניזם, ושאר שיטות ה"הפרד ומשול" של האליטה השלטת, ותוכל לפעול להקמה של מפלגת עובדים המונית עם תוכנית פעולה סוציאליסטית — מפלגה שתאחד את המאבקים למאבק מאוחד להפלת הקפיטליזם ולהחלפתו בחברה סוציאליסטית ודמוקרטית. חברה שמנוהלת למען הצרכים של המיליונים ולא למען הרווחים של המיליונרים.

תנועת מאבק סוציאליסטי תצעד במצעדי האחד במאי בחיפה, תל אביב, ירושלים ונצרת ותקרא ל: