socialism.org.il
עובדים עלינו בעיניים
בחודשים האחרונים נחשפנו לקמפיין ממשלתי נגד "עובדים זרים". זו לא הפעם הראשונה ובטח שלא האחרונה שהממשלה מאשימה את מהגרי העבודה במצב שוק העבודה ובכך מפרידה בינם לבין העובדים הישראליים ומתנערת מהאחריות למצב העגום בו נמצאים כלל העובדים בישראל.
עומר פינצ׳וק
15.07.2010 15:18

לא לשיטת הדלת המסתובבת!

במקביל לקמפיין הגזעני שמציג את מהגרי העבודה כגנבי מישרות ועלוקות, הממשלה אישרה כניסה של עוד כ־3000 עובדים חדשים מתאילנד ועוד כ־700 עובדים מארצות נוספות לעבודה בחקלאות — ככניעה לקמפיין של חקלאים שאינם מוכנים לשלם שכר הולם ולספק תנאים סוציאליים ולכן אינם מעסיקים עובדים ישראליים.

שיטת הדלת המסתובבת, שמתבטאת בגירוש עובדים מצד אחד ובהכנסת עובדים מצד שני, מעשירה בין השאר קבלני כוח־אדם מתווכים שגורפים רווח עצום על כל "ייבוא".

שיטה זו גם מראה פעם נוספת שהממשלה לא מעוניינת באמת בדאגה לתנאי התעסוקה שלנו וביצירת מישרות חדשות, ובעצם היא נוקטת בצעדים פופוליסטיים ימניים וגזעניים, שמשרתים רק את האינטרסים של בעלי־ההון.

רק בדרך של מאבק מאוחד של עובדים — יהודים, ערבים ומהגרים — על הזכויות שלנו, נוכל להבטיח את תנאי העבודה שלנו, להיאבק במי שמנצלים אותנו, ולהפנות את האצבע המאשימה כלפי הממשלה ובעלי־ההון: עלינו לא תעבדו!