socialism.org.il
עובדי חיפה כימיקלים נוטשים את ההסתדרות לטובת כוח לעובדים
יום למחרת החלטת מרכז איגוד העו״ס לדחות את ההסכם הגרוע שהציע עיני, הונחתה על הביורוקרטיה בהסתדרות מהלומה נוספת: עובדי חיפה כימיקלים פתחו בשביתת פתע ובצעד דמוקרטי מובהק הודיעו על עזיבת ההסתדרות ומעבר לארגון כוח לעובדים לטובת המשך מאבקם לשיפור תנאי העבודה
מערכת האתר
26.03.2011 11:06

ביום ראשון, ה־20 במרץ, הצליח השטח החזק של העובדות הסוציאליות להביא בצעד מדהים לדחיית הסכם התבוסה שסגרו עבורם יו״ר ההסתדרות עיני ויו״ר האיגוד פרי.

זו הייתה מהלומה משמעותית ליוקרה של עיני ויותר מכך, מהלומה זו איימה לערער על המדיניות המשת״פית של צמרת ההסתדרות שמעדיפה שקט תעשייתי ודילים גרועים עם הממשלה והמעבידים על גבם של העובדים. הצלחת העו״סיות להרחיב את מאבקן ולהגיע להישגים מהותיים (בניגוד להסכם שהביאו מנהיגי ההסתדרות) הייתה מעוררת השראה בקרב קבוצות עובדים נוספות. לכן פעל עיני באופן מובהק לביצוע דה־לגיטימציה להחלטה הדמוקרטית באיגוד ולהוצאת האוויר מהמפרשים של העו״סיות בשטח. אלא שבעוד עיני משמיץ בפועל את העו״סיות בתקשורת למחרת ההחלטה, הונחתה כנגד מדיניותו מהלומה נוספת.

שביתת אזהרה בחיפה כימיקלים צפון

ביום שני, ה־21 במרץ, קיימו עובדי מפעל חיפה כימיקלים צפון שביתת אזהרה בת 8 שעות, שבמהלכה החליטו בהצבעה דמוקרטית לנטוש את ההסתדרות הכללית ולעבור לארגון כוח לעובדים. ההחלטה הגיעה לאחר שהעובדים חשו במשך תקופה ארוכה שנבגדו על־ידי נציגי ההסתדרות, שעשו יד־אחת עם ההנהלה נגדם.

בחודשים האחרונים נאבקים העובדים לשיפור תנאי העבודה ולקליטת עובדי הקבלן להעסקה ישירה. בעוד שארגון כוח לעובדים ותנועת מאבק סוציאליסטי סייעו לעובדים במאבקם, הרי שהנהגת ההסתדרות לא סיפקה להם כל תמיכה. להיפך, העובדים חששו שההסתדרות עשויה לחתום בתוך זמן קצר הסכם גרוע עם ההנהלה מעל לראשיהם וזה היה עבורם הקש האחרון. כעת, כשהם חלק מארגון עובדים שבו הסכמים מובאים להכרעה דמוקרטית, הם דורשים מההנהלה להיכנס באופן מיידי למו״מ על הסכם קיבוצי חדש.

אחד העובדים צילם במהלך אסיפת ההסברה שהתקיימה במפעל חלק מדברים שנשא שי גלי, חבר הנהגת ארגון כוח לעובדים ופעיל תנועת מאבק סוציאליסטי. הנאום צולם באמצעות טלפון נייד, והוא קטוע מעט ובאיכות תמונה לא טובה, אבל שווה צפייה למעוניינים: