socialism.org.il
הסערה החברתית מציעה סדר־יום חדש לישראל
לא הייתה סערה חברתית כזו בישראל... הקליקו כאן למוסף עיתון המאבק
מערכת עיתון המאבק
22.07.2011 16:57

כבר שנים לא הייתה סערה חברתית כזו בישראל, והיא שואבת השראה מההתעוררות המהפכנית ההיסטורית בארצות ערב ומהמאבקים ההמוניים באירופה. הסערה הזאת מבטאת מיאוס אדיר מההשלכות הרות־האסון של המדיניות הניאו־ליבראלית שהובילו כל ממשלות שלטון ההון לאורך העשורים האחרונים:

לטובת בעלי־ההון בוצעו קיצוצים, הפרטות, פגיעות קשות בעובדים, התעמרות בגימלאים, התעללות בנכים וחולים, השלכת משפחות יהודיות וערביות מבתיהן לטובת כרישי נדל״ן ועשירים, הפקרת משאבי הטבע לטובת הטייקונים... ואת המחאה מאפשרים לנו עד גבול מסויים, אך לבסוף על הכול מוטל צו־איסור־מאבק, לא רק בדמות איומי פינוי לאוהלים או צווי מניעה לשובתים, אלא בעיקר בדמות הפחדה ביטחונית דמגוגית שמשמשת את נציגי האליטה השלטת בתור קלף הספין האפקטיווי ביותר שלהם.

ואף־על־פי־כן, המאבקים מתפרצים: המאבקים על הזכויות לקורת־גג, לבריאות, לפרנסה הוגנת ומזון, ובמקביל גם המאבקים נגד חקיקה אנטי־דמוקרטית, ונגד אפליה, דיכוי, גזענות וכיבוש. אפשר וצריך ללחוץ את הממשלה והאוצר להחזיר כל פירור אפשרי. שביתת אזהרה כללית של יממה במשק בהובלת ההסתדרות הכללית תוכל לשנות את כללי המשחק ועשויה לאלץ את הממשלה להטיל פיקוח על מחירים בתחום הדיור והמזון ולהעביר את נטל המס חזרה לבעלי־ההון. שילוב כוחות בין המאבקים המתעוררים נגד עושק ודיכוי נחוץ כדי להגביר את הסיכויים שלהם להגיע להישגים עצומים — כן לסולידריות, לא לפירוד ולא לסכסכנות לאומנית!

בסופו של יום, ממשלת ההון־אסון של נתניהו־ברק־ליברמן צריכה ליפול כחלק מסדר־יום חדש לישראל. מה יחליף אותה? לא צריך עוד מאותו הרעל הקפיטליסטי בעטיפה שונה. הקול האמיתי של המחאות והמאבקים של העובדים והעניים ושל השכבות המנוצלות הוא שצריך להיות בשלטון. מארגון מטה מאבק דמוקרטי להובלת המאבק מול שלטון ההון יוכל לצמוח הכוח הפוליטי האלטרנטיבי החדש שיבעט הצידה את מפלגות הממסד הקפיטליסטיות שמבטיחות לנו רק המשך הידרדרות לתהום. מאבק לצדק חברתי אמיתי הוא מאבק למהפכה חברתית שתחליף את השיטה הקפיטליסטית המשברית, המיושנת והנצלנית, בדמוקרטיה סוציאליסטית כדי שהעתיד של כל אחת ואחד מאיתנו לא יירמס תחת תאוות הרווח של קומץ כרישי נדל״ן וטייקונים.


תנועת מאבק סוציאליסטי קוראת ל...