socialism.org.il
משמרת מחאה מול שגרירות קזחסטן בת״א
כחלק מפעולות סולידריות בינלאומיות בעקבות איומי הממשל בקזחסטן על פעילי זכויות עובדים ודיור ופעילים סוציאליסטיים, התארגנה משמרת מחאה גם מול שגרירות קזחסטן בת״א ■ יו״ר התנועה לחיים בכבוד, חיים בר־יעקב, שיגר מכתב מחאה לרשויות קזחסטן
אמיר שמש, סניף מרכז ת״א
10.10.2011 13:48

קמפיין סולידריות בינלאומי התארגן בתגובה להתקפות האנטי־דמוקרטיות של השלטונות בקזחסטן על פעילי קמפיין נפגעי משכנתאות, על עובדים שובתים, על פעילי אופוזיציה ובפרט לאור האיום לאסור שניים ממנהיגי 'התנועה הסוציאליסטית של קזחסטן' (לקריאה נוספת — קזחסטן: מובילי קמפיין נפגעי משכנתאות בסכנת מאסר).

במסגרת הקמפיין התקיימו שורה של פעולות סולידריות ברחבי העולם במטרה להפעיל לחץ על הממשלה הקזחית. בין היתר פורסמו הודעות גינוי מטעם פעילי איגודים ונציגי עובדים וארגונים חברתיים שונים. בישראל הגיב לקריאה לסולידריות חיים בר יעקב, יו״ר 'התנועה לחיים בכבוד', הנאבקת נגד פינוי נפגעי משכנתאות מבתיהן, ושיגר מכתב מחאה בנושא לרשויות קזחסטן.

משמרת מחאה מול השגרירות

סניף מרכז ת״א של מאבק סוציאליסטי ארגן ביום חמישי ה־6 באוקטובר משמרת מחאה מול שגרירות קזחסטן. פעילי מאבק סוציאליסטי קראו להפסקת הרדיפה של פעילי אופוזיציה ולביטול איום המאסר על איינור קורמנוב וייסנבק אוקטשבייב, פעילי התנועה הסוציאליסטית של קזחסטן.

כמו כן, קראנו לשחרורה של עורכת הדין של איגוד עובדי הנפט, נטליה סוקולובה, אשר נגזרו עליה שש שנות מאסר. עובדי הנפט שובתים זה מספר חודשים חרף צעדי דיכוי מאסיוויים מצד ממשלת קזחסטן, שמגדירה את איגוד עובדי הנפט כ"בלתי חוקי".

אף נציג רשמי של השגרירות לא היה מוכן לצאת ולהגיב, אך מאבטח השגרירות העביר אל לשכת השגריר מכתב מחאה מטעמנו.