socialism.org.il
הפרטת הרכבת = פגיעה בעובדים, סכנה לנוסעים
סולידריות עם עובדי הרכבת במאבק נגד ההפרטה וההעסקה הקבלנית ■ פלאייר שהפיצו פעילי מאבק סוציאליסטי בחיפה, תל־אביב וירושלים ביום שישי האחרון, 24 בפברואר ■ לגירסת PDF הקליקו כאן
פלאייר של התנועה
25.02.2012 15:45

ממשלת ההון נחושה להפריט את הרכבת לידי הטייקונים. לכן הם מינו את כוהן ההפרטה אורי יוגב לתפקיד יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל. "צריך לשנות את דרך החשיבה בכל התחומים. להפריט את החינוך, הבריאות, בתי הכלא, המתנ״סים, הטיפול הסוציאלי; בקיצור כל מה שזז" אמר יוגב והסביר כי "הבעיה העיקרית מבחינה זו הם העובדים המאורגנים".

הניסוי ההזוי והמסוכן של הפרטת הרכבת נכשל בכל העולם. בבריטניה הפרטת הרכבות הביאה להעלאת מחירי הנסיעה, לפגיעה קשה בשירות ולתאונות קטלניות. ההוצאה הממשלתית על הרכבת זינקה פי חמישה בעקבות ההפרטה. עכשיו כוהני דת ההפרטה רוצים לייבא את ה"יעילות" הזאת לכאן.

בניגוד לשקרים בתקשורת, הביריונים האמיתיים יושבים בהנהלה ובממשלת ההון. מולם עובדי הרכבת לא יכולים להסתפק במחאה סמלית. אין ברירה אלא להשתמש בנשק השביתה. מול איום הממשלה להכניס עובדי קבלן בכוח יש לממש את הקריאה של ועד עובדי נמל חיפה להשבית את נמלי הים והאוויר. אם הממשלה מאיימת לסגור את הרכבת, ההסתדרות צריכה לאיים בסגירת המדינה ולקרוא לשביתת אזהרה של יום אחד שתלווה בהפגנות המוניות.

ממשלת ההון לא מתכוונת לעצור ברכבת, אלא להמשיך בהפרטת בתי החולים, הנמלים והחינוך הציבורי. עופר עיני צריך להפסיק לקרוא לשני הצדדים "לרדת מהעץ" ולהתחיל לגבות את העובדים ב־100%. ההסתדרות חייבת: לסייע לעובדים להדוף את ההסתה התקשורתית, להתנגד לצווי המניעה ולבנות חזית רחבה ומשותפת של עובדי הרכבת והנמלים, הכבאים והאחיות, יחד עם קבוצות נוספות נגד ההפרטה, יוקר המחייה וההעסקה הקבלנית. אם עיני וההנהגה הנוכחית לא מוכנים לכך, אין להם מה לחפש בראש ארגון העובדים הגדול במדינה.

תנועת מאבק סוציאליסטי קוראת ל:

■ סולידריות עם עובדי הרכבת נגד ההפרטה. לשלב כוחות עם מאבקי הכבאים, האחיות, עובדי הנמלים וארגונים חברתיים, כחלק ממאבק נרחב נגד העסקה קבלנית ונגד כל תוכניות ההפרטה.

סוף לביריונות הממשלה ולהסתה בתקשורת. סוף לפגיעה בזכות השביתה באמצעות צווי מניעה וקנסות. ההסתדרות צריכה לגנות את השימוש בצווים ובמידת הצורך אף להיערך להפרתם.

■ להפעיל מיידית את מטה המאבק של הוועדים נגד הפרטת התחבורה. בתגובה לביריונות שר התחבורה, להוציא לפועל את קריאתו של יו״ר ועד עובדי נמל חיפה להשבית את הרכבות ונמלי האוויר והים.

■ אם הממשלה מאיימת ב"סגירת הרכבת", ההסתדרות צריכה לאיים ב"סגירת המדינה": צעד אזהרה של שביתה כללית בת יום אחד, שתלווה בהפגנות ענק.

■ השקעה ממשלתית מאסיווית בשיפור ושדרוג תשתיות הרכבת והתחבורה הציבורית. די לניהול הרכבת על־ידי פוליטיקאים מוצנחים. כץ, יוגב וצפריר — הביתה! להעביר את הרכבת לניהול ופיקוח מקצועיים ודמוקרטיים על־ידי נציגי עובדי הרכבת בשיתוף הנוסעים, עובדי התחבורה וארגונים סביבתיים וחברתיים.