socialism.org.il
להסתדרות יש את הכוח למגר את ההעסקה הקבלנית
על רקע השביתה הכללית שהכריזה ההסתדרות לצמצום ההעסקה הקבלנית במשק, הפגינו ביום רביעי האחרון, יומה הראשון של השביתה, עשרות בני־אדם מול בית ההסתדרות בתל־אביב לאות תמיכה בשביתה הכללית כצעד בדרך לקליטת כל עובדי הקבלן
נטע מוסט
10.02.2012 08:34

ההפגנה אורגנה על־ידי תנועת מאבק סוציאליסטי, ההתארגנות 'עו״סות הסתדרות אחרת' ופעילים מובילים מתנועת חד״ש, וזאת כחלק משיתוף־פעולה בין הארגונים שנועד לקדם הקמת סיעה חדשה בשורות ההסתדרות, למען הסתדרות לוחמת ודמוקרטית. בלטו בהפגנה גם פעילות ופעילים מ"הקואליציה להעסקה ישירה" ופעילות זכויות נשים.

הסיסמאות, השלטים והנאומים בהפגנה קראו להסתדרות לדרוש את קליטת כל עובדי ועובדות הקבלן ולפעול למיגור תופעת ההעסקה הקבלנית, וזאת כחלק ממאבק נרחב בניצול עובדים, ב"הפרד ומשול" בין עובדים, ביוקר המחייה, בהפרטה ובעוני. כמו כן, עלתה קריאה לוועדי העובדים לפעול ישירות במקום העבודה למניעת העסקה קבלנית.

דוברים ודוברות שונים קראו למצות את מלוא כוחה של ההסתדרות במאבק באמצעות אסיפות עובדים, פעולות במקומות העבודה, הפגנות ענק והרחבת סדר־היום של השביתה. ההפגנה קראה לא להסתפק בפירורים שהממשלה והמעבידים הפרטיים מוכנים לתת.

בין הסיסמאות שבלטו בהפגנה: "חברות קבלן זה פשע מאורגן"; "ביבי ושטייניץ לא קולטים — לא יהיו כאן עבדים"; "להסתדרות יש את העוצמה לעצור את ההפרטה"; "עופר עיני, כאן דורשות — מאבק לא הצגות"; "עובדי קבלן, עובדים קבועים, ניאבק מאוחדים"; "יהודיות וערביות, ניאבק מאוחדות".

למרבה הצער, גם הפעם לא ארגנה הנהגת ההסתדרות במהלך השביתה אסיפות או הפגנות עובדים. גם אסיפת הוועדים שהתקיימה ביום ראשון בבית ההסתדרות, לא כללה דיון ולא הציבה את הצורך בפעולה ציבורית של העובדים בזמן השביתה עצמה.

במקביל השתתפו פעילי מאבק סוציאליסטי בחיפה יחד עם פעילים מארגון כוח לעובדים, בהפגנה של מורות הקבלן בתוכנית היל״ה, מול מרכז הקונגרסים, שם התקיים טקס בהשתתפות שר החינוך גדעון סער, אשר נמנע כבר חודשים ארוכים מלהתייחס למאבק מורות הקבלן.

פעילי סניף ירושלים של תנועת מאבק סוציאליסטי השתתפו באותו היום בהפגנה שהתקיימה מול בית הדין הארצי לעבודה במטרה להפעיל לחץ כנגד צעדים אנטי־דמוקרטיים הפוגעים בזכות השביתה.