socialism.org.il
פעילי מאבק סוציאליסטי יקיימו משמרת מחאה נגד איומי ההפרטה של השר כץ
פעילים ופעילות מתנועת מאבק סוציאליסטי יפגינו היום, 5.3, בשעה 16:30 מול מסיבת העיתונאים שמכנס שר התחבורה, ישראל כץ, ברחוב המלאכה 8 ת״א
מערכת האתר
05.03.2012 07:31

פחות מ־24 שעות מאז החלטת בג״ץ לחייב את השר כץ לחשוף את ההסכם הסודי שנחתם עם חברת בומברדייה ולאחר שניסיונות להפריד, להחליש ולקנות את העובדים לא צלחו, שר התחבורה כץ פונה לאיומים בסגנון העולם התחתון; איומים לסגור את הרכבת ולפטר אלפי עובדים אם הוועד לא יציית.

אנחנו נהיה מחוץ למסיבת העיתונאים, כדי להודיע על הצורך ב"פיטורים ציבוריים" של השר כץ עצמו, הביריון שמאיים בשדידת תשתיות הרכבת מהציבור כדי לתת אותן במתנה לטייקונים.

כעת יצא המרצע מן השק: שר התחבורה כץ והממשלה רוצים להפריט לא רק את תחזוקת הקרונות, אלא גם את חטיבת המטענים (רכבות המשא) ואת הנדל״ן — הנכסים הרווחיים ביותר של רכבת ישראל, שיופרטו לידי בעלי הון. זהו רק השלב הראשון בשיטת הסלאמי של תוכנית ההפרטה שאמורה להתבצע בחסות 8–10 שנים של "שקט תעשייתי" (משמע, איסור על העובדים להיאבק נגד הפגיעה בהם ובציבור).

"האיומים הבריוניים של שר התחבורה כץ, לסגור את הרכבת צריכים להיענות בצורה נחושה על־ידי ההסתדרות" אומר יאשה מארמר, פעיל מאבק סוציאליסטי, "יש לאיים בשביתה כללית בהובלת ועדי העובדים בענף התחבורה, ובמקביל להוביל מחאה ציבורית רחבה של עובדים ואזרחים נגד הפרטה והעסקה קבלנית".

את הבריונות של כץ וממשלת ההון חייבים לעצור כאן, אחרת ימשיך ליישום שאר תוכניות ההפרטה שעל שולחן הממשלה: רציפים פרטיים בנמלים, "שמיים פתוחים" והוצאת כל קווי האוטובוס של אגד ודן למכרזים. זאת במקביל להמשך הרחבת ההעסקה הקבלנית בענף התחבורה, בחינוך ועוד.

"הפרטת רכבות המשא - — המהוות את הפעילות הרווחית ביותר של הרכבת - — לידי בעלי ההון לא תיטיב עם הנוסעים" מסביר נאור קפולניק, פעיל מאבק סוציאליסטי ומוסיף "מדובר בצעד שיפחית דראסטית את ההכנסות של רכבת ישראל ויגרום בשלב הבא להעלאת מחירים, לפגיעה בשירות ולפיטורי עובדים".

הציבור לא רוצה לראות העסקה קבלנית אלא העסקה ישירה, הוגנת וקיבוצית - — ובמקום הפרטה של הרכבת לידי בעלי ההון, יש להיאבק על השקעה ממשלתית לבניית עוד תחנות ועוד קווים. אנחנו רוצים לראות רכבת ציבורית, איכותית, בטוחה וזולה.

אנחנו מחזקים את ידי עובדי הרכבת, גילה אדרעי וחברי הוועד וקוראים לא להיכנע לאיומים וללחצים, אלא לענות בהשבתת רכבות המשא ומחאה ציבורית, כשלב ראשון לחידוש המאבק. תנועת מאבק סוציאליסטי תמשיך לקיים פעולות תמיכה וסולידריות עם המאבק הצודק.