socialism.org.il
אל־עראקיב נהרס בפעם ה־37
פקחי מינהל מקרקעי ישראל הרסו שוב את מבני היישוב הבדואי העקור שליד רהט ■ היום תתקיים הפגנה מול מטה קק״ל בירושלים
מערכת האתר
29.04.2012 02:00

ב־22 באפריל נהרס בפעם ה־37 (!) הכפר אל־עראקיב שבנגב על־ידי דחפורי מינהל מקרקעי ישראל, שחוזרים בכל פעם מחדש להרוס את קורת־הגג היחידה של משפחות הכפר. בלית־ברירה, חלק מן התושבים עברו זמנית להתגורר בבית־הקברות של היישוב.

היישוב הבדואי שבקרבת העיר רהט פונה בשנת 1951 בצו המושל הצבאי תחת הבטחה שמדובר בפינוי זמני. בשנת 1999 החליטה "קרן קיימת לישראל" לנטוע חורשה במקום "למטרת שמירה על קרקעות הלאום", או במילים אחרות, במטרה להבטיח שהתושבים הבדואים־פלסטינים משבט אל־טורי לא יוכלו לשקם את יישובם במקום. הניסיונות להתיישב במקום נתקלו באלימות רבה מצד המדינה. מינהל מקרקעי ישראל אף ריסס ברעל שטחים חקלאיים של היישוב. מאז ה־27 ביולי 2010 הורסים פקחי המינהל, בליווי כוחות משטרה גדולים, את המבנים ביישוב בכל פעם מחדש. מדובר בחלק ממדיניות נרחבת של גזענות ממוסדת שכוללת את תוכנית פראוור־עמידרור של הממשלה לנישול ערביי הנגב (קיראו את "עוד תוכנית של גזל, נישול ואפליה").

היום, יום ראשון, 29 באפריל, מתוכננת להתקיים הפגנה מול משרדי קק״ל בירושלים, לאחר שקק״ל חזרה, בניגוד להתחייבויות קודמות, לבצע עבודות ייעור על אדמות תושבי אל־עראקיב, בניסיון למנוע מהם לשוב למקום. ההפגנה תתקיים ברחוב המלך ג׳ורג' פינת רחוב קק״ל, בשעה 13:45. לעמוד האירוע בפייסבוק הקליקו כאן.

צפו בסרטון של המטה למאבק בגזענות: