socialism.org.il
לעצור את מתקפת הבחירות הנואשת של נתניהו, ליברמן וברק
ממשלת ההון וההתנחלויות החליטה לשלול את הרגיעה והכריזה על מתקפה נרחבת בעזה ■ מאות אלפי ישראלים תחת אש צמודים למקלטים, ובמקביל ממשלת נתניהו הרגה על מזבח הבחירות עוד תינוק וילדה נוספים בצד הפלסטיני של הגדר ■ החלה להתארגן מחאה נגד המתקפה
תגובת "מאבק סוציאליסטי"
14.11.2012 21:00

ממשלת ההון וההתנחלויות של נתניהו החליטה לפתוח בסדרה של תקיפות צבאיות על רצועת עזה (מבצע "עמוד ענן"), שהחלו בהתנקשות באחמד ג׳עברי, אחד ממנהיגי החמאס בעזה, ובבנו. המתקפה לא נועדה, כפי שטוענת הממשלה, לתרום לביטחון ולשלום האזור אלא להגביה את הלהבות, תוך ידיעה שהדבר יגרור בתגובה ירי רקטות מאסיבי, אף לטווחים ארוכים יותר — בבאר־שבע סופגים שוב מטחי גראדים וגם בגוש־דן תושבים נאלצים לקחת בחשבון פגיעות אפשריות. ממשלת ההון של נתניהו מתאמצת באופן נואש לשנות את סדר־היום של הבחירות כדי לדחוק לשוליים את הבעיות החברתיות הבוערות, שליברמן אמר שנמאס לו לשמוע את ה"בכי" עליהן. להתנקשויות שביצעה הממשלה בחודשים האחרונים היה חלק מרכזי בהסלמת העימותים בדרום ובעזה.

ההחלטה להגיב לירי תועה ממלחמת האזרחים בסוריה באש נגדית, לצד הקצנת האיומים בפעולות צבאיות ואיומי הענישה גם נגד הרשות הפלסטינית, הם חלק מקמפיין הבחירות של פוליטיקאים לאומנים כושלים, שמפחדים לאבד את הכסא ומוכנים להמר על חיי תושבים מהשורה. הממשלה מקווה להעמיק עוד יותר את השסע בין הישראלים לפלסטינים בניסיון לגרוף עוד קולות. אלא שמדובר בהימור גדול במיוחד שיכול בהחלט לצאת משליטתם של נתניהו, ליברמן וברק. עוד לא ברור בשלב הזה מה יהיה היקף התקיפות האוויריות בעזה מצד אחד (מדובר על מתקפה של מספר ימים לכל הפחות) ותגובת המיליציות הפלסטיניות ברצועה מצד שני. מספר ילדים ובני־נוער ברצועה כבר שילמו בחייהם בשבוע החולף על קמפיין הבחירות האכזרי של הליכוד ביתנו ושל שר הביטחון אהוד ברק, והיום, 14 בנובמבר, נהרגו עוד תינוק וילדה נוספים על לא עוול בכפם.

עומאר משראווי משכונת זייתון בעזה נפרד מבנו בן השנה שמת מפצעיו. בי״ח שיפא בעיר קורס תחת שטף נפגעי ההפצצות. צילום: אן פק, אקטיבסטילס

יחימוביץ', לפיד ומופז מיהרו להתייצב לצד הממשלה ולדבר בקול אחד, בלי שמץ של הסתייגות, מכיוון שהם אינם מתיימרים אפילו להציע כל אלטרנטיבה של ממש לסדר־היום הצר, המטורף והמסוכן של הממשלה הנוכחית.

בממשלה הימרו כנראה שהמתקפה על עזה לא תגרור תגובות מחאה אזוריות ובינלאומיות חריפות. הממשלה מקווה לנצל את מלחמת האזרחים בסוריה ואת המתיחות הגוברת בלבנון כדי להנחית מכה נגד החמאס בעזה. אלא שההתפתחויות בסוריה ובלבנון לא יוכלו למנוע התפתחות אפשרית של מחאה משמעותית במצרים בקריאה להגנה על תושבי הרצועה מפני עוד מרחץ דמים נוסח "מבצע עופרת יצוקה", שהביא למותם של כ־1,400 פלסטינים, בהם כ־300 ילדים. הלחץ ברחוב המצרי הביא כבר בתוך כמה שעות להחזרת השגריר המצרי לקהיר. התנגדות לתוכניות המלחמה של נתניהו, ליברמן וברק יכולה וצריכה להתארגן, גם בישראל ובשטחים הפלסטיניים, כדי למנוע הסלמה חריפה יותר בעימות הצבאי. צעדי מחאה ראשונים החלו להתארגן, ויש להרחיבם. תנועת מאבק סוציאליסטי קוראת גם לארגוני העובדים ובראשם ההסתדרות ולתנועות החברתיות לגנות פומבית את המתקפה וליזום או לקחת חלק במחאה נגדה על בסיס הסברה שתציב בראש סדר העדיפויות את טובת האנשים העובדים מהשורה משני צדי הגדר.

סולידריות עם הקורבנות משני צדי הגדר! לא לתקיפות נגד תושבי הרצועה ולא לירי הרקטות! סוף לענישה הקולקטיבית של תושבי הרצועה! לא למדיניות ההתנקשויות — סוף למשחקי המלחמה הציניים של ממשלת ההון וההתנחלויות!