socialism.org.il
התארגנות עובדי הוט
"לא נהיה עובדי קבלן"
מאות עובדי הוט מכל הארץ הפגינו מול בניין הנהלת החברה. מספר מוקדים והמערך הטכני של החברה הושבתו על־ידי העובדים ■ "שיסתכלו מה קרה בסלקום ומה קרה בפלאפון. אנחנו ננצח וזה לא יעזור להם, גם אנחנו יכולים!"
רמי איתן
18.07.2013 21:59

כ־300 עובדי "הוט" הפגינו הבוקר (חמישי) מול משרדי הנהלת החברה בקיבוץ יקום לצד פעילי "כוח לעובדים", "מאבק סוציאליסטי" ותומכים נוספים כנגד כוונת ההנהלה להעבירם להעסקה קבלנית. העובדים, שהגיעו באוטובוסים ממספר מוקדים של הוט ברחבי הארץ השתייכו לכל מחלקות החברה. בנוסף, העובדים משביתים החל מאתמול את מוקדי השירות של הוט בנשר ובבאר שבע ואת המערך הטכני של החברה.

עובדי הוט נמצאים בעיצומו של מאבק התארגנות. אף שיש בידיהם טופסי התפקדות של יותר משליש מהעובדים, כפי שנדרש לצורך הכרה פורמלית בוועד יציג, ההנהלה אינה מכירה בנציגות העובדים ומנסה לחבל בהתארגנת כאמור באמצעות העברת עובדים להעסקה דרך קבלן.

אליאב, טכנאי הוט, תיאר בפנינו את המצב בחברה: "יש פה בהפגנה אנשים שעובדים ארבע, חמש ושבע שנים אפילו. אני מכיר גם כאלה שעובדים 14 ו־18 שנה, אנשים שהקימו את החברה. הדרישה שלנו כרגע היא אפילו לא העלאת שכר אלא פשוט שלא יעבירו אותנו להיות עובדי קבלן. אם זה היחס של ההנהלה, לזרוק אנשים שעובדים 18 שנה, שהקימו את החברה, אז זה מראה לך מול מה אנחנו מתמודדים".

העובדים שהפגינו מחוץ למשרדי החברה קראו "לא נהיה מנוצלים, כל הכוח לעובדים" ו"לא נהיה עובדי קבלן". בנוסף הקימו העובדים דוכן החתמה ברחבת הכניסה לבניין והזמינו את חבריהם שטרם הצטרפו להתארגנות לחתום על טופס הצטרפות.

דודי עזרן, עובד בהוט וממובילי התארגנות נאם בהפגנה והפנה מסר ישיר להנהלה: "כדאי להם להסתכל אחורה ולהסתכל טוב טוב לצדדים. שיסתכלו מה קרה בסלקום ומה קרה בפלאפון, אנחנו ננצח וזה לא יעזור להם! גם אנחנו יכולים!"

זו אינה הפעם הראשונה שעובדי הוט מנסים להתארגן. לפני כשלוש שנים היה ניסיון התארגנות של טכנאי החברה במסגרת ההסתדרות שההנהלה הצליחה לטרפד, אולם ההתארגנות הנוכחית מקיפה כבר בשלב הזה יותר מחלקות, צוברת תאוצה ונראית מבטיחה יותר.

בר פלג, עובדת הוט מחיפה, התייחסה לניסיון ההתארגנות הקודם ולהפגנה העוצמתית הנוכחית: "אמנם מעטים מאיתנו היו כאן במאבק הקודם של הטכנאים, אבל היום אתם מסתכלים מסביב ורואים איך זה נראה. אנחנו כאן ואנחנו לא נהיה עובדי קבלן!"

ההפגנה הייתה מפגן כוח משמעותי של התארגנות העובדים. ההשבתה וההפגנות שהתקיימו השבוע עזרו להתארגנות להתרחב למחלוקות ומוקדים נוספים, וכעת העובדים מתכוונים לנקוט צעדים נוספים לעצירת ניסיונות ההנהלה לחבל בהתאגדות.