socialism.org.il
יום האישה הבינלאומי 2014
"לא נחגוג העצמה נשית דרך קניות בסופר פארם"
נוף עזרן, חברת מועצת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות במכללת "סמינר הקיבוצים", נאמה באירוע לרגל יום האישה הבינלאומי בתל אביב
מערכת האתר
07.03.2014 22:32

עשרות נשים וגברים לקחו חלק באירוע יום האישה הבינלאומי שנערך במרכז תל אביב ביוזמת ארגון "מען", המאגד מספר ועדי עובדים, ובהשתתפות פעילים ופעילות משורה של ארגונים. מספר פעילים ופעילות מתנועת מאבק סוציאליסטי השתתפו באירוע, שבו נאמה גם פעילת התנועה, נוף עזרן, חברת מועצת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות במכללת "סמינר הקיבוצים".

נוף התייחסה לחשיבות של ציון יום האישה העובדת ולמורשת המאבקים שלו. היא סיפרה על הפעילות של אגודת הסטודנטים והסטודנטיות ב"סמינר הקיבוצים" למניעת הטרדות מיניות ועל הכנס שמארגנת האגודה בנושא מגדר ואי־שוויון בין המינים, שצפוי להיות הגדול ביותר בארץ בנושא זה. היא דיברה גם על המאבק שהחל כעת אצלם בקמפוס בעקבות העלאה דרקונית של שכר־הלימוד לסטודנטיות ולסטודנטים במסלול החינוך לגיל הרך. כצעד מחאה ראשון הושבת אתמול (חמישי, 6.3) המסלול באופן חלקי.

נוף קראה לחזק את המאבק באפליית נשים בעבודה, בסקסיזם, באלימות כלפי נשים ובתופעות של תרבות האונס, וכמו כן להיערך למאבק רחב של ארגוני העובדים, הסטודנטים, ארגוני נשים ותנועות חברתיות נגד יוקר המחיה והגזירות הכלכליות החדשות שצפויות במסגרת תקציב המדינה לשנה הבאה. היא הוסיפה כי נחוץ מאבק משותף של יהודיות וערביות, ישראליות ופלסטיניות, עובדות, סטודנטיות, מהגרות ומבקשות מקלט, נשים וגברים, לשינוי סוציאליסטי של החברה כדי להיפטר מכל צורות הדיכוי.

צפו בנאום: