socialism.org.il
מאבק עובדי הדואר
לעצור את הפיטורים וההתקפות על העבודה המאורגנת!
התשובה לאוצר: אפס פיטורים בדואר ישראל ואפס פיטורים במגזר הציבורי ■להרחיב את המאבק בגזירות ממשלת ההון ובתוכניות ההפרטה!
פלאייר שחילקו פעילי התנועה
20.09.2014 17:38

כבר חמישה חודשים שעובדי הדואר מנהלים מאבק נגד תוכניות פיטורים המוניות. העילה הרשמית לפיטורים היא גירעון תופח. אבל הגירעון לא נוצר באשמת העובדים אלא כתוצאה מ "פתיחת השוק לתחרות". הממשלה הכניסה תאגידים פרטיים לתחומים הרווחיים ביותר ואפילו מנעה מדואר ישראל להתחרות בהם.

כך יצרה הממשלה ייבוש תקציבי וגרעון בחברה ואז דרשה פיטורים של אלפיים עובדים. בזכות המאבק הצליחו העובדים לצמצם את מספר המיועדים לפיטורים לאלף, אבל מבחינת הממשלה זו היתה רק נסיגה לשם התקפה וכעת היא דורשת החלפת 1,500 עובדים נוספים בעובדים זמניים ועובדי קבלן. כל זאת בניסיון לקדם את הפרטת פעילות החברה.

נסיגת הממשלה מההסכמות יכולה וצריכה לשמש גם את הועד וההסתדרות לחזור מההסכמה לפיטורי אלף עובדים ולהעצים את המאבק נגד כל תוכנית הפיטורים וההפרטה!

ניצחון למאבק עובדי הדואר!

עובדי הדואר לא צריכים להילחם לבד. ב־21 ביולי, בעיצומה של המלחמה בעזה, הוגשה לממשלה תוכנית ענק להפרטות במגזר הציבורי, בין השאר בחברת החשמל, מקורות, רכבת ישראל, נמלי הים, וגם בדואר.

סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בשבוע שעבר בכל משרדי הממשלה לתמיכה בעובדי הדואר, צריך להיות יריית הפתיחה למאבק רחב ומאוחד. למאבק מאוחד של כלל ועדי העובדים יש את העוצמה הדרושה כדי להדוף את כל תוכניות הממשלה לפיטורים, להעסקה קבלנית ולהפרטות בדואר ובשאר המגזר הציבורי.

אנחנו אומרים: