socialism.org.il
גאווה 2015
מול הומופובים בשלטון – צריך להיאבק בשביל שוויון!
הצהרות התמיכה המזויפות של נתניהו לא ישנו את העובדה שמדובר בממשלה הומופובית, גזענית ומסוכנת שחובה להיאבק בה
יובל שׂורק
22.06.2015 13:56

קמפיין הבחירות האחרון של "הבית היהודי", שמועמדיה ביטאו שנאה ודעות קדומות כלפי להט״ב, זיעזע רבים, ובצדק. עכשיו בנט הוא שר החינוך, ובצלאל סמוטריץ׳, שאירגן את "מצעד הבהמות" נגד מצעד הגאווה בירושלים, הוא חלק מהקואליציה.

גורמים אחרים בממשלה יכולים אולי לשחרר הצהרות תמיכה, אבל הן ריקות מתוכן וברוב המקרים נועדו למטרות "פינקווש" — שימוש במאבק הלהט״בי כדי לכסות על הדיקטטורה של הכיבוש וההתנחלויות, בזמן שהממשלה סוחטת להט״ב פלסטינים ומאלצת אותם לבחור בין שיתוף־פעולה עם השב״כ לבין חשיפה, שתי אפשרויות שכרוכות בסכנת חיים.

נישואים חד־מיניים? סוף לאפליית טרנסג׳נדרים? תקציבים לדיור ולתמיכה בנוער להט״בי שנזרק מהבית? חינוך מיני, מגדרי ואנטי־הומופובי בבתי הספר? הקואליציה של "הליכוד", "הבית היהודי", "ש״ס", "יהדות התורה" ו"כולנו" חוסמת את כל אלה.

הממשלה עומדת לנצל דעות קדומות ובורות לקידום סדר היום ההרסני והקפיטליסטי שלה, שכולל גזירות כלכליות והסתה לאומנית, שבעצמן יוצרות קרקע פורייה לדעות קדומות, בפרט נגד להט״ב. אם זה תלוי בהם, הומופובים כמו אלו מהנהלת אוניברסיטת בר־אילן, שמנעו קיום אירוע גאווה בקמפוס, ימשיכו לקבל רוח גבית.

רוצים שוויון? צריך להיאבק!

אבל זה תלוי גם בנו. אף הישג של המאבק הלהט״בי לא הושג בלי מאבק, ומאבק עוצמתי מלמטה יוכל לכפות על הממשלה ויתורים, כפי שבזכות מאבק, אירלנד, אחת המדינות השמרניות באירופה, נהפכה לארץ הראשונה בעולם שבה בוטלה בהצבעה ציבורית ברמה הארצית אפליה של זוגות חד־מיניים בזכויות נישואים.

המחאה של פעילי זכויות להט״ב נגד "הבית היהודי" בזמן הבחירות והחיבור של פעילי זכויות להט״ב עם עובדי כי״ל השובתים ותושבי גבעת עמל, הנאבקים כולם נגד סדר היום של שלטון ההון והדיכוי, מצביעים על הדרך קדימה!


תנועת מאבק סוציאליסטי קוראת ל: