ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
יום האישה הבינלאומי 2016
דורשות שוויון, שלום וצדק חברתי
פלאייר הסברה של התנועה לרגל אירועי יום האישה הבינלאומי ■ הזמנה לצעדה ישראלית־פלסטינית לרגל יום האישה ופעילויות מחאה והסברה בתל באביב וחיפה ועוד
2,560

2,560

השנה היא 2016 אך אפליה, ניצול, הדרה ודיכוי של נשים רחוקים מלהיות נחלת ההיסטוריה. בעשורים האחרונים מאבקי נשים הצליחו להגיע להישגים מרשימים אבל נשים עובדות וצעירות עדיין נאבקות ביחס סקסיסטי ומפלה, בפערי שכר וב"תקרת זכוכית" בעבודה, באלימות מינית ובאלימות במשפחה... ולצד הגברים העובדים, גם ביוקר מחיה וגזירות ניאו־ליברליות.

אין כזה דבר משכורת שנייה

מכיוון שאנחנו מראש נתפסות כמרוויחות "משכורת שנייה" וכמי שעבודתן העיקרית היא עבודה בלתי מתוגמלת בבית ובגידול הילדים, נשים עדיין מרוויחות פחות, נמצאות בסיכון גבוה יותר לעוני ומהוות חלק גדול יותר מעובדי הקבלן ביחס לחלקן באוכלוסייה.

די לאלימות כלפי נשים

משנת 2011 ועד היום נרצחו מעל מאה נשים בישראל, רובן על ידי בן הזוג. בנוסף לכך בישראל חיות כ־200 אלף נשים מוכות. המציאות שמונעת מנשים לעזוב בן זוג אלים מורכבת מחוסר שוויון מגדרי בחברה ומהיעדר מקורות פרנסה ופתרונות דיור זולים. הממשלה ממשיכה לקצץ ולייבש שירותי תמיכה שאמורים לספק מענה לנפגעות אלימות במשפחה, כשגם המשטרה נכשלת בהרחקת תוקפים פוטנציאליים.

נאבקות ביחד לשלום וביטחון

נשים משני צידי ההפרדה הלאומית נפגעות ממדיניות ליבוי הסכסוך של ממשלת נתניהו. נשים פלסטיניות בשטחים הכבושים הן הנפגעות העיקריות מצעדי הענישה הקולקטיביים דוגמת הריסת בתים, הטלת סגר ומניעת גישה לשירותי רווחה, טיפול רפואי וכו׳. קריאות שרי הממשלה לאזרחים היהודים לשאת נשק על רקע ההסלמה בסכסוך, רק מגבירות את הסיכון לפגיעה בנשים יהודיות וערביות, כולל על ידי בני משפחה.

סוף לשיטה שמטפחת אפלייה

סקסיזם ואפלייה כלפי נשים מטופחים ומועצמים על ידי עוני, הפרטה, אבטלה, מלחמות והרס הסביבה — כל אלה אינם גזירת גורל אלא תוצאה של השיטה הקפיטליסטית שמתנהלת למען רווח ולא למען הצרכים של החברה. יום האישה מציין מסורת ארוכת שנים של מאבק של נשים עובדות נגד אפלייה ונגד הניצול הקפיטליסטי. הצטרפו אלינו למאבק למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית שתבטיח לנשים ולגברים חופש אמיתי מכל צורות הדיכוי והניצול.

אנחנו קוראות וקוראים ל:

  • שכר שווה על עבודה שווה. מאבק של ארגוני העובדים למען העסקה ישירה בכל מקום עבודה ולאכיפת שכר הולם וזכויות סוציאליות מלאות.
  • התארגנות למאבק באלימות מינית במקומות העבודה, בקמפוסים, בבתי הספר ובמרחב הציבורי. קידום קמפיינים בנושא על־ידי ארגוני עובדים וארגוני סטודנטים.
  • שירותי תמיכה הולמים לשורדות ולשורדים של תקיפות מיניות ואלימות במשפחה. פיקוח דמוקרטי על טיפול המשטרה בתלונות על אלימות כלפי נשים.
  • סוף להפרטה ולייבוש התקציבי של מערכות הרווחה. מאבק למען חינוך חינם מגיל 0 עד לאוניברסיטה ושירותי בריאות וסיעוד נגישים ובחינם.
  • מאבק משותף של נשים וגברים, ישראליות ופלסטיניות, למען צדק חברתי ושלום. סוף למדיניות "ניהול הסכסוך", שמבטיחה רק עוד סבבי דמים. סוף לכיבוש ולהתנחלויות.
  • חיסול העוני והאפליה. מאבק לחברה סוציאליסטית כאלטרנטיבה לחברה שמושתתת על אי־שוויון מעמדי ומגדרי.

ריכוז אירועים חלקי:

בואו לצעוד יחד איתנו:

צועדות לחופש

צעדת החופש הישראלית־פלסטינית לכבוד יום האישה הבינלאומי. הצעדה מאורגנת על ידי תנועת לוחמים לשלום בשיתוף עם ההתארגנות "עומדים ביחד".

יום שישי, ה־4 במרץ, 13:30 במחסום המנהרות

הסעות לצעדה: ירושלים — יציאה ממגן הפעמון בשעה 12:30 / תל אביב — יציאה מרכבת מרכז בשעה 12:00 / הסעות מחיפה וב״ש יצאו על פי הרשמה / להרשמה להסעות: https://goo.gl/eO8oIF

לפרטים נוספים כנסו לדף האירוע בפיסבוק

בואו לפעילות מחאה והסברה:

לא שותקות. צועדות!

תנועת מאבק סוציאליסטי מזמינה אתכן לציין איתנו את יום האישה בפעילות מחאה והסברה בתל אביב.

תל אביב: יום שישי ה־11 במרץ בשעה 11:00.

התכנסות באלנבי פינת קינג ג׳ורג׳, תל אביב

לפרטים נוספים כנסו לדף האירוע בפייסבוק או צרו קשר ב־054.818.44.60

חיפה: יום שישי ה־11 במרץ בשעה 13:00.

התכנסות בכניסה לגן האם, מרכז הכרמל

לפרטים נוספים כנסו לדף האירוע בפייסבוק או צרו קשר ב־054.635.69.89

מפגש של כוח לעובדים לציון של יום האישה הבינלאומי

עובדות ומתאגדות

יום שלישי ה־8 במרץ בשעה 20:00

גלרית ברבור, שיריזלי 6, ירושלים

לפרטים נוספים כנסו לדף האירוע בפייסבוק

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.